پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام والمسلمین  عبادی جشنواره عمار

حوزه/حجت الاسلام والمسلمین عبادی تصریح کرد: بالاترین هنر، هنری نیست که روی خاک انجام شود یا روی فلز و صوت، بلکه هنری است که برای آن خلق شده اید و عبارت از ساختن انسان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از بیرجند، حجت الاسلام والمسلمین سید علیرضا عبادی، امروز در دیدار دست اندرکاران جشنواره مردمی فیلم عمار با بیان اینکه هنر یعنی پرورش استعداد، گفت: فرقی ندارد که هنر از چه نوع جنسی باشد حتی از جنس سخن می تواند باشد که می شود یک مقاله، یک سخنرانی، یک شعر، یک آهنگ و از این قبیل موارد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، عبادت و بندگی را بالاترین هنر خواند و ادامه داد:  بالاترین هنر، هنری نیست که روی خاک انجام شود یا روی فلز و صوت، بلکه هنری است که برای آن خلق شده اید و آن عبارت از ساختن انسان است.

رئیس شورای حوزه علمیه خراسان جنوبی با بیان اینکه بالاترین نمره از هنر را، هنر انسان‌سازی می‌گیرد، گفت: بقیه هنرها در مقابل این هنر سرگرمی بیش نیستند.

 حجت الاسلام والمسلمین عبادی بابیان این که اگر هنر رنگ خدایی پیداکند، ارزش می یابد، و در این صورت انسان در هر عمل و کار و سخنی، تنها خدا را در نظر می گیرد، اظهار کرد: اینکه شما نام و آرم هنر خود را حضرت عمار یاسر انتخاب کرده اید، خیلی خوب است. عمار به عنوان تابلوی حق، از قول پیامبر اکرم(ص) است و هرجا حق باشد، عمار آنجاست.

وی با اشاره به اینکه در پشت نام عمار یک جریان عمیق نهفته است و همواره ادامه دارد، تصریح کرد: امروز جشنوار عمار در مقابل هالیوود و در مقابل انواع حرکت های انحرافی، سرگرمی ها، خودپرستی ها، شهوت پرستی ها و ... حرف برای گفتن دارد.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی خطاب به دست اندرکاران جشنواره عمار با بیان این که هنر شما هنری حسینی است و آنچه که به هنر شما نرخ ویژه می دهد این است که در راستای مسأله هدفمند الهی راه خود را ادامه دهید، گفت: وقتی برای هنر حسین(ع) هیچ نرخی نتوانستند در دنیا تعیین کنند، مدال «ثار الله» به حسین(ع) داده شد.

امام جمعه بیرجند با بیان اینکه در هر زمانی برای هدایت ابزاری وجود دارد، گفت: روزی که شعبده بازی و سحر، مساله روز بود، خدا پیامبرش را مجهز به عصای اژدها کرد. امروز هم خداوند بندگان صالح خود را در مقابل این بی راهه ها، به هنر عمار مجهز کرده که برجسته باشد که کسی راه را گم نکند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha