پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجاب

حوزه/رئیس اداره تبلیغات اسلامی بجنورد با اشاره به اهمیت حجاب و عفاف گفت: حجاب و عفاف نمادی‌ترین مصداق اسلامیت و مسلمانی و از ارکان اساسی در تحکیم بنیان خانواده است.

حجت‌الاسلام ناصر هدایتی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، با اشاره به ۱۷ دی‌ماه، روز کشف حجاب، گفت: اهمیت و ضرورت حفظ و رعایت عفاف و حجاب، مسئله‌ی است که در شرع مقدس اسلام، قرآن و روایات مؤکدا به آن اشاره شده و چارچوب‌های خاص آن مورد تبیین قرار گرفته است.

وی با اشاره به سالروز توطئه‌های استعماری کشف حجاب توسط رضاخان پهلوی، افزود: توطئه کشف حجاب در زمان حکومت استبدادی طاغوت، عزت مسلمانان را مورد هدف قرار داد اما مسلمانان آگاه و زنان غیرتمند ایران اسلامی، در مقابل این توطئه پلید ایستادگی کردند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی بجنورد تصریح کرد: هدف رضاخان از توطئه شوم کشف حجاب در ایران ضعیف کردن ارزش‌های اعتقادی و مذهبی جوانان ایران بود تا بتواند فرهنگ غربی را در جامعه ایران گسترش دهد.

حجت‌الاسلام هدایتی با اشاره به آیات و روایاتی از قرآن درباره عفاف و حجاب، گفت: یکی از نکات برجسته دین راجع به عفاف و حجاب و حفظ ناموس است، اگر در کلام معصومین جستجو کنیم موضوع  توجه عفاف و حجاب را پررنگ می‌بینیم.

وی ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه امروز را یکی از ضرورت‌ها دانست و اظهار داشت: باید به صورت ریشه‌ای و بنیادی بر روی مسئله حجاب و پوشش کار فرهنگی انجام شود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی بجنورد تصریح کرد: پیش از انقلاب، دشمن با نفوذی که در بین مسئولان داشت، به دنبال تزریق فرهنگ غرب در جامعه بود اما امروزه شاهد توطئه‌ها و تهاجم فرهنگی و سلاح‌های جدید مثل فضای مجازی و ماهواره هستیم که به اصل دین و معنویت ما حمله کرده است.

وی افزود: با توجه به اینکه دشمن به ارزش‌های اسلام و مبانی اعتقادی و مذهبی جوانان ما حمله کرده است، باید به ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه بیشتر توجه شود.

حجت‌الاسلام هدایتی با اشاره به اهمیت حجاب و عفاف گفت: حجاب و عفاف نمادی‌ترین مصداق اسلامیت و مسلمانی و از ارکان اساسی در تحکیم بنیان خانواده است و باید به این موضوع توجه ویژه شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha