پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام رمضانی

حوزه/ مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین گفت: برنامه‌های دهه فجر فضای همدلی و وحدت در جامعه را تقویت کند.

حجت‌الاسلام علی رمضانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره امام خمینی (ره) و شهدای انقلاب اسلامی و تبریک ایام‌الله دهه فجر اظهار داشت: امام خمینی (ره) در علوم مختلف صاحب‌نظر بود و وقتی می‌خواهید امام خمینی (ره) را در علوم مختلف با دیگر افراد مقایسه کنید باید ایشان را با بالاترین اساتید آن علم مقایسه کنید.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین تصریح کرد: اگر کسی بخواهد اندیشه‌های فلسفی امام خمینی (ره) را با علامه طباطبایی قیاس کند با آن برابری می‌کند و بلکه بر آن ترجیح دارد،  یعنی اندیشه‌های فلسفی امام خمینی (ره) با بزرگ‌ترین فیلسوف زمان خود برابری بلکه ترجیح دارد.

وی افزود: امام خمینی (ره) یک مجتهد بزرگ بود و یک جامعیتی در علوم مختلف داشت و به تعبیری امام  خمینی (ره) یک فقیه به تمام معناست.

حجت‌الاسلام رمضانی خاطرنشان کرد: در دهه فجر حرف‌هایی که خلاف ایده و آرمان امام خمینی (ره) که «وحدت کلمه» بود، نباید مطرح شود و این وحدت کلمه نباید آسیب ببیند و مقام معظم رهبری نیز در فرمایشات خود به جذب حداکثری تأکید کردند.

وی تصریح کرد: البته کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان نیز در ایام دهه فجر برنامه‌های مختلفی را دارند که با توجه به برگزاری یادواره شهدا در سه تا چهار کانون، به این‌ها تأکید می‌شود که در دل برنامه‌هایشان از شهدای انقلاب نیز یاد شود و از خانواده آن‌ها تجلیل صورت گیرد.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین اظهار کرد: با توجه به اینکه در استان زندانیان سیاسی قبل از انقلاب را داریم، مساجد می‌توانند در برنامه‌هایشان از حضور این افراد استفاده کرده و از آن‌ها به‌عنوان سخنران دعوت کنند.

وی تصریح کرد: یکی از موضوعاتی که در برگزاری برنامه‌های دهه فجر باید موردتوجه قرار گیرد، این است که باید فضای انقلابی در شهر و مساجد ما ایجاد شود چراکه نسل امروز می‌خواهند بدانند این انقلاب چگونه شکل گرفت.

وی افزود: با توجه به اینکه ایام فاطمیه با ایام سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی تقارن یافته از همین رو مقررشده است تا با رعایت حرمت این ایام، برنامه‌های دهه فجر برگزار شود.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha