پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام محمد اسماعیل قلی پور - امام جمعه بابلسر

حوزه/ امام جمعه بابلسر با اشاره به این که حمایت از کالای ایرانی یکی از بهترین راه های خنثی کردن توطئه های اقتصادی دشمنان علیه ایران اسلامی است، بر ضرورت راه اندازی کمپین «نه به کالای خارجی» تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام محمد اسماعیل قلی پور، امام جمعه بابلسر امروز در دیدار جمعی از مسؤولان این شهرستان بر ضرورت توجه همه مسؤولان به رهنمودهای مقام معظم رهبری در سال جدید تأکید کرد.

وی با بیان این که مردم و مسؤولان هر کدام به نوبه خود وظیفه مهمی در تحقق شعار سال بر عهده دارند، افزود: تولید و اشتغال که محور تاکید رهبر معظم انقلاب در سال گذشته بود، متأسفانه علیرغم همه اقداماتی که صورت گرفت، تحقق مطلوبی نیافت.

حجت الاسلام قلی پور با تأکید براین که حمایت از تولید داخلی و کالای ایرانی نه تنها یک عامل اقتصادی، بلکه یک مؤلفه فرهنگی است، خاطرنشان کرد: این گره اقتصادی با اصلاح فرهنگ مصرف باز خواهد شد.

امام جمعه بابلسر با بیان این که دشمنان با همه توان خود ظرفیت های داخلی کشورمان را هدف قرار داده اند، گفت: اگر ما بتوانیم ضمن شناسایی ظرفیت های داخلی در جهت احیاء آن گام برداریم به طور حتم می توانیم آسیب های اقتصادی در کشور را به حداقل برسانیم.

حجت الاسلام قلی پور با اشاره به این که حمایت از کالای ایرانی یکی از بهترین راه های خنثی کردن توطئه های اقتصادی دشمنان علیه ایران اسلامی است، تصریح کرد: باید با خرید کالای ایرانی از وابستگی کشورمان به غرب جلوگیری کنیم.

وی با بیان این که خرید کالای ایرانی و حمایت از تولید داخل در شرایط جنگ اقتصادی پیروزی را برای ملت ایران به ارمغان خواهد آورد، خاطرنشان کرد: دشمنان همه توان خود را در این جنگ نابرابر به میدان آورده اند تا ملت ایران را شکست دهند.

امام جمعه بابلسر با اشاره به این که ملت با غیرت و با تعصب ایران اسلامی در سالی که از سوی مقام معظم رهبری به عنوان حمایت از کالای ایرانی نامگذاری کردند سعی کنند تا مصرف کالای ایرانی را در اولویت برنامه های خود قرار دهند، گفت: استفاده از کالای خارجی به معنای رکود اقتصادی و نابودی تولید و صنایع داخلی است.

حجت الاسلام قلی پور در ادامه سخنان خود بر ضرورت راه اندازی کمپین «نه به کالای خارجی» در کشور تأکید کرد و افزود: باید همه بخش های فرهنگی کشور تلاش کنند با فرهنگ سازی مناسب استفاده از کالای ایرانی را به یک فرهنگ غالب در کشور تبدیل کنند.

وی همچنین به نقش مهم تولیدکنندگان در تحقق شعارحمایت از کالای ایرانی اشاره کرد و گفت: اگر تولید کنندگان داخلی نیز محصولات با کیفیت و رقابتی با کالای خارجی تولید کنند به طور حتم رغبت مردم برای خرید کالای بیشتر خواهد شد.

حجت الاسلام قلی پور با بیان این که امروز ما در حال یک جنگ اقتصادی با دشمنان و بدخواهان انقلاب هستیم، گفت: تولیدکنندگان در خط مقدم جنگ اقتصادی هستند و تولید محصول با کیفیت و قابل رقابت با بازار خارجی می تواند ما را در این جنگ اقتصادی پیروز کند.

امام جمعه بابلسر با اشاره به این که مسؤولان همه توان خود را برای حمایت از تولید داخلی به کار گیرند، تصریح کرد: دولت باید در سال جدید با یک برنامه ریزی مناسب از ورود برخی کالاهای غیر ضروری به کشور به شدت خودداری کند.

وی با بیان این که واردات بی رویه و قاچاق کالا کمر تولید کننده داخلی را شکسته است، بیان داشت: اگر جلوی این دو معضل مهم کشور گرفته شود به طور حتم شاهد رونق اقتصاد داخلی و افزایش تولید ملی خواهیم بود.

حجت الاسلام قلی پور با تأکید براین که اگر می خواهیم شعار امسال در عمل محقق شود باید به رهنمودهای سال جدید رهبر انقلاب گوش فرا دهیم و در جهت تحقق آن تلاش کنیم، گفت: تنها با شعار دادن و برخوردهای مقطعی نمی توان به تحقق شعار سال امیدوار بود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha