پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
دیدار آیت الله صافی گلپایگانی با رئیس سازمان اوقاف

حوزه/ حضرت آیت الله صافی گلپایگانی خواستار تداوم و تقویت فعالیت‌های قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه شدند و گفتند: این مسئله موجب افتخار برای جمهوری اسلامی و عالم اسلامی است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حضرت آیت‌الله صافی گلپایگانی ظهر امروز در جمع رئیس و معاونان سازمان اوقاف و امور خیریه کشور که در قم برگزار شد،‌ اظهار کردند: به یقین هر چه در زمینه قرآن و توسعه مفاهیم کلام وحی تلاش شود، موجب رضایت الهی و توجهات امام عصر(عج) می‌شود.

ایشان افزودند: هر اندازه در این زمینه بیشتر کار کنیم و اقبال مردم را نسبت به قرآن افزایش دهیم، از برکات و ثمرات آن هم بیشتر بهره‌مند خواهیم شد.

این مرجع تقلید خواستار تداوم و تقویت فعالیت‌های قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه شدند و گفتند: این مسئله موجب افتخار برای جمهوری اسلامی و عالم اسلامی است.

معظم له با اشاره به انتقاد برخی از مسلمانان نسبت به شیعیان به خاطر کم کاری در زمینه قرآن خاطرنشان کردند: بحمدالله با پیروزی انقلاب اسلامی و فعالیت مراکزی همچون سازمان اوقاف، مردم ایران در حوزه قرآن از سایر مسلمانان پیش افتاده‌اند و نقص‌هایی که در این زمینه داشتیم برطرف شده است.

حضرت آیت‌الله صافی گلپایگانی تصریح کردند: قرآن نباید مهجور باشد، زیرا کتاب آسمانی مسلمانان و برنامه زندگی بشریت است و هر چه در زمینه نشر مفاهیم و معارف آن تلاش کنیم، باز هم کم است.

این مرجع تقلید با تاکید بر فعالیت‌های قرآنی در رشته‌های مختلف گفتند: سازمان اوقاف اهتمام جدی در این زمینه دارد البته نباید به میزان کنونی بسنده کند، بلکه باید همچنان در راستای توسعه قرآن و مفاهیم و معانی آن در جامعه بکوشد.

ایشان در پایان با بیان اینکه علما و بزرگان همواره نسبت به قرآن توجه ویژه‌ای داشته‌اند و این مسئله را افتخار خود می‌دانستند، افزودند: فهم و درک کلام وحی را پایانی نیست و هر چه در این زمینه کار شود، باز هم معارف جدیدی به دست می‌آید.

 

 

۳۱۳/۳۲

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha