جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
کد خبر: 445297
۱۷ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۴
نهنگ آبی

حوزه/ دارالافتاء مصر روز گذشته با صدور فتوایی مشارکت در بازی نهنگ آبی را تحریم کرد و از کسانی که در حال حاضر مشغول این بازی هستند خواست به سرعت از آن خارج شوند و از والدین نیز خواست مراقب رفتار فرزندان خود باشند و آنها را از خطرات این بازی کشنده آگاه کنند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» دارالافتاء مصر روز گذشته با صدور فتوایی مشارکت در بازی نهنگ آبی را تحریم کرد.

این بازی از کاربران خود می خواهد به چالش هایی وارد شوند که در نهایت منجر به خودکشی آنها یا قتل دیگران می شود و تا کنون جوانان و نوجوانان زیادی در مصر و جهان قربانی این بازی شده اند.

دارالافتاء همچنین از کسانی که در حال حاضر مشغول این بازی هستند خواست به سرعت از آن خارج شوند و از والدین نیز خواست مراقب رفتار فرزندان خود باشند و آنها را از خطرات این بازی کشنده آگاه کنند.

این نهاد دینی مصری همچنین از مسئولان کشور نیز خواست به خاطر خطری که این بازی برای نوجوانان دارد آن را ممنوع کنند.

دارالافتاء ادامه داد دین اسلام دین رحمت برای جهانیان است و در احکام خود به دنبال ایجاد جامعه ای متعالی بر اساس ارزش های محبت و عدالت و اخلاق نیکو در برخورد انسان ها با هم است و به همین خاطر است که تهذیب فرد و جامعه از مهم ترین اهداف شریعت به شمار می رود و در این راستا حفظ نفس و دین و نسل نیز از مقاصد و اهداف شریعت است که بر آن تاکید داشته است.

در این بیانیه آمده است بازی نهنگ آبی مشتمل بر مراحلی است که هرکدام ا زآنها موجب ضرر شدن کاربر به خویش است و هرکدام از این زیان رساندن فرد به خود مصداق حرام شرعی است که در قانون نیز باید آن را ممنوع سازد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha