جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام محمد جوادی

حوزه/ حجت الاسلام جوادی گفت: تبلیغ دین الهی دارای سختی های فراوانی است و همانطور که خود نبی مکرم اسلام(ص) در این راه سختی های فراوانی کشیده اند مبلغان نیز در این راه سختی های فراوانی را پیش رو دارند و خوشا به حال کسانی که در این راه قدم می گذارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان، حجت الاسلام محمد جوادی استاد حوزه علمیه همدان، در مسجد مدرسه علمیه آیت الله آخوند(ره) همدان گفت: نبی مکرم اسلام(ص) در رسالت خود سختیهای فراوانی کشیده و زمانی که 40 روز در غار با خدای تعالی نجوا می کرد همسر فداکار ایشان از خودگذشتگی های فراوانی را در راه اسلام به مرحله عمل رسانید.

وی تصریح کرد: رسالت نبی مکرم اسلام(ص) با همه انبیای الهی فرق دارد بدین معنا که حضرت محمد(ص) راه رسیدن به کمال و نجات همه انسان ها را تا قیامت روشن کرد.

امام جمعه موقت همدان اظهار کرد: تعلیم و تعلم وظیفه اصلی نبی مکرم اسلام(ص) بود و در مکتب این مرد الهی تزکیه و رسیدن به بهشت فقط با تعلیم و تعلم حاصل می شود.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت علم آموزی نزد نبی مکرم اسلام(ص) خاطرنشان کرد: یک روز نبی مکرم(ص) وارد مسجد شده و با دوگروه مواجه شدند، نخست عده ای که عبادت می کردند و دوم کسانی که به دنبال مسایل علمی بودند، این پیام آور رحمت الهی می فرماید کار هر دو گروه خیر است اما من نزد اهل علم می روم.

حجت الاسلام جوادی گفت: خدای تعالی به واسطه فرشته وحی به نبی مکرم اسلام(ص) در اول بعثت ایشان دستور خواندن می دهد و این نشانه از اهمیت خواندن و نوشتن و مساله علم است.

وی در ادامه افزود: قرآن برای آموزش و تعلیم نازل شده است و هر آنچه که در کلام نبی مکرم(ص) و اهل بیت(ع) است همه اش وحی است و به تعبیری همه اش در قرآن موجود است.

وی در پایان با اشاره به جایگاه مبلغان کلام الهی بیان داشت: تبلیغ دین الهی دارای سختی های فراوانی است و همانطور که خود نبی مکرم اسلام(ص) در این راه سختی های فراوانی کشیده اند مبلغان نیز در این راه سختی های فراوانی را پیش رو دارند و خوشا به حال کسانی که در این راه قدم می گذارند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha