پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام علی بخشی

حوزه/ حجت الاسلام حمید علی بخشی گفت: در عصر کنونی، کشوری قدرتمند است که در تولید علم و علم آموزی دست بالا را داشته باشد . اقتدار علمی بزرگترین سرمایه برای کشوراست.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری «حوزه» از قزوین، مدیر مدرسه علمیه شهید مصطفی خمینی (ره) شهرستان تاکستان صبح امروز در جمع طلاب و اساتید مدرسه علمیه این شهر با اشاره به فرارسیدن ماه مبارک شعبان؛ گفت: مناجات شعبانیه یکی از دعاهایی که در این ماه بسیاری از بزرگان سفارش به خواندن این دعا کرده اند، چرا که این مناجاتنامه دریایی از معارف ناب عرفان نظری و عملی را در دل خود پنهان دارد.

 حجت الاسلام حمید علی بخشی افزود: در این دعاها و مناجات ها که از طرف معصومین(ع) صادر شده، شیوه راز و نیاز و مناجات با خالق هستی به ما آموزش داده شده است.

وی اظهار کرد: در این ماه شاهد میلاد سه امام معصوم(ع) و همچنین ولادت قمر بنی هاشم حضرت ابوالفضل العباس(ع) هستیم که این موضوع ماه شعبان را به ماه شادی و سرور محبان اهل بیت(ع) تبدیل کرده است.

حجت الاسلام بخشی به اهمیت علم آموزی در بین طلاب هم بیان داشت: همه ما ماموریم که راه علم آموزی را تا آخر عمر خود ادامه دهیم و این راه برای همگان باز است.

وی ادامه داد: وقتی انسان به مسایل مربوط به علم از نگاه پیامبر اعظم(ص) مراجعه می نماید، حیرت زده می شود که چقدر آن بزرگوار به علم اهمیت می دادند، و چه قدر به کلیات و جزئیات آن توجه نموده است.

 مدیر مدرسه علمیه شهید مصطفی خمینی (ره) شهرستان تاکستان گفت: در عصر کنونی کشوری قدرتمند است که در تولید علم و علم آموزی دست بالا را داشته باشد  و اقتدار علمی بزرگترین سرمایه برای کشوراست.

استاد حوزه علمیه قزوین بیان داشت: اکنون کشور در تولید علم در قله منطقه قرار دارد اما در تبدیل این علم به ثروت و ایجاد تحرک و توسعه اقتصادی نتوانستیم توفیق داشته باشیم که باید در این زمینه نیز بسیار تلاش کنیم.

حجت الاسلام علی بخشی تصریح کرد: اگر عملکرد ما مرضی خداوند متعال باشد، خداوند عالم عزت می دهد و اگر عملکرد ما مرضی حق تعالی نباشد، اعمال ما ذلت را به دنبال خواهد داشت.

وی اظهار کرد: اگر در زمان تحصیل در حوزه علمیه علم و تقوا با هم مورد توجه طلبه ای قرار بگیرند و آن را با تمام توان خود انجام دهد، مشمول عنایت حضرت ولی عصر(عج) قرار خواهد گرفت.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha