جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 448549
۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۲
نماز جمعه هند

حوزه/ اداره آموزش شهر دهلی نو هندوستان با درخواست معلمان مسلمان برای مجوز برگزاری نماز جمعه در روز درسی در مدارس مخالفت کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، اداره آموزش شهر دهلی نو هندوستان با درخواست معلمان مسلمان برای مجوز برگزاری نماز جمعه در روز درسی در مدارس مخالفت کرد.

ظریف اسلام خان رئیس کمیته اقلیات دینی دهلی نو که این درخواست از سوی او به اداره آموزش تقدیم شده است در این زمینه گفت: اداره آموزش با درخواست ما به صورت مکتوب مخالفت کرد و گفت: اجازه این کار را نخواهد داد.

وی افزود: اداره آموزش بر این باور است که برگزاری نماز جمعه در مدارس به زیان دانش آموزان است.

خان ادامه داد: معلمان مسلمان دهلی از کمیته اقلیت های دینی خواسته اند اجازه برگزاری نماز جمعه در مدارس را به آنها بدهد و این کمیته نیز درخواست معلمان را به وزارت آموزش و شوراهای محلی مرتبط انتقال داد که البته این شوراها پاسخی به این درخواست ندادند.

ظریف اسلام خان همچنین ادامه داد: معلمان در درخواست خود مطرح کرده بودند که یکی از قوانین وزارت کشور مربوط به سال 1954 به کارمندان مسلمان اجازه برپایی نماز جمعه را می دهد به شرط اینکه بخشی از حقوق آنها کاسته شود و ما نیز درباره این قانون از وزارت کشور درخواست تکلیف کردیم که آیا همچنان این قانون برقرار و معتبر است؟ که این وزارت نیز به درخواست ما پاسخی نداد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha