چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
کد خبر: 448734
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۶
حجت الاسلام عباسی

حوزه/ در مراسمی از مبلغین و روحانیون فعال در طرح زکات شهرستان قزوین تقدیر شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از قزوین، حجت الاسلام علی عباسی صبح امروز در مراسم تقدیر از مبلغین و روحانیون طرح زکات شهرستان قزوین که در مسجد ثارالله برگزار شد، گفت: امروز روحانیون در خط مقدم تبلیغ دین خدا قرار دارند، بنابراین باید با هنرمندی و استفاده از توان و ظرفیت های منطقه در راستای فراگیر کردن زکات در جامعه تلاش کنند.

وی افزود: تمامی دستگاه‌های مرتبط باید با موضوع مهم زکات توجه ویژه‌ای داشته و نسبت به عملی کردن دستورات خداوند و ائمه اطهار(ع) بکوشند و در میان کلیه اقشار جامعه آن را به صورت فرهنگی به باور همگانی تبدیل کنند.

مدیر حوزه علمیه قزوین افزود: هر انسانی به واسطه انجام دادن دستورات خدا نظیر نماز، روزه، خمس و زکات سعادتمند شده و با طی نمودن راه الهی هرگز به خطا نرفته و دچار لغزش نخواهد شد.

وی اظهار کرد: همه کسانی که به طور مستقیم و غیر مستقیم با این فریضه مهم ارتباط دارند، باید با ستاد زکات شهرستان به ویژه روحانیون همکاری نزدیکی داشته باشند.

 مدیر حوزه علمیه قزوین خاطرنشان کرد: بسیاری از ناهنجاری ها و مشکلات اجتماعی و حتی اقتصادی فاصله گرفتن از دستورات دینی و قرآنی است که باید به فکر جبران بود.

عضو شورای حوزه علمیه قزوین بیان داشت: اگر از مالی که خدا به ما داده در راه خودش انفاق کنیم قطعا در ادامه راه خداوند ما را از لغزش ها نجات خواهد داد و با این کار دنیا و اخرت ما آباد می شود.

وی ضمن قدردانی از کمیته امداد امام خمینی شهرستان قزوین در راستای جمع آوری زکات در سطح این شهرستان خاطرنشان کرد، جمع آوری زکات تنها مختص یک نهاد نیست و وظیفه همه نهادها است که این فرهنگ و سنت حسنه را ترویج داده و در کنار آنها، مبلغان و روحانیون بیشترین سهم را در این زمینه دارند.

در پایان این مراسم از 40 نفر از مبلیغن وروحانیون حوزه علمیه قزوین در طرح زکات تجلیل گردید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha