چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ |۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 17, 2024
۱

حوزه/ معاون اشتغال وخودکفایی کمیته امداد کشور با بیان اینکه خارجی ها به پشتوانه تحریم داخلی می خواهند اقتصاد ایران را فلج کنند، گفت : امیدواریم مسئولین کشورمان به این واقعیت برسند که با رفع تحریم داخلی اروپایی ها واستکبار نخواهند توانست به اقتصادمان ضربه بزنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کاشان، حجت الله عبدالملکی، معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد کشور در گردهمایی ائمه جمعه و جماعات شهرستان کاشان، به جایگاه اقتصاد مقاومتی در نظام اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: استقلال اقتصادی، رفاه عمومی و پیشرفت اقتصادی از مهمترین اهداف اقتصاد مقاومتی در انقلاب اسلامی است.

وی با بیان اینکه استقلال اقتصادی به معنای علم زبان نیست، بلکه به معنای تعامل با جهان  از حوزه قدرت است، به حضور کشورهای بازنده و برنده در اقتصاد جهانی اشاره کرد و گفت: کشوری که ده میلیارد دلار نفت خام صادر می کند و ده میلیارد دلار توافق نامه امضاء می کند، با کشوری که ده میلیارد دلار هواپیما صادر می کند و ده میلیارد دلار نفت خام خریداری می کند، خیلی تفاوت دارد، چون کشور دوم برنده می باشد.

 عبدالملکی، با بیان این که کشوری که از موضع قدرت برنده است و تعامل می کند، قواعد بازی را در تجارت بین الملل تعیین می کند، گفت:  کشور برنده و قدرتمند همیشه قیمت نفت خام  و هواپیما را مشخص می کند.

وی با اشاره به این که کشورهای بازنده در اقتصاد جهانی منافعشان به تاراج می رود و کشور قدرتمند و برنده دیگران را تحریم می کند، گفت: اگر به عنوان کشور ضعیف وارد اقتصادجهانی بشویم، منافع ملی مان پایمال می شود.

دبیر شورای اقتصاد رسانه ملی با بیان کاهش شکاف طبقاتی نسبت به اوایل انقلاب در کشور، به توسعه علم و فناوری، نانو تکنولوژی، هسته ای  و...در کشورمان اشاره  کرد و گفت: دلیل اینکه  موشک های ایران برای مستکبرین به یک معضل تبدیل شده، خود نشان از پیشرفت  نظامی ایران در عرصه جهانی است .

 عبدالملکی، با بیان این که کشورمان در استقلال اقتصادی ، رفاه عمومی و پیشرفت اقتصادی بسیار خوب عمل کرد، گفت: هرچند کشورمان از متوسط جهانی در تمام زمینه ها خیلی جلو می باشد، ولی تا نقطه ایده آل فاصله داریم.

فقدان خیریه مسجد سازان در کاشان احساس می شود

در ابتدای این گردهمایی حجت الاسلام واعظ عضو موسسه خیریه مسجد سازان الزهراء(س) اصفهان، با اشاره به جایگاه مسجد در اسلام به تشریح فعالیت های این موسسه در استان های اصفهان، کرمان، کهکیویه و بویراحمد، سیستان و بلوچیستان، ایلام و خوزستان، اشاره کرد و  از ساخت 256  مسجد با اعتباری بالغ بر 19 میلیارد تومان طی چند سال گذشته در این استان ها و سه حوزه علمیه در سه استان دیگر کشور خبرداد و اظهار کرد: برای ساخت هرمسجد بالغ بر75 میلیون تومان با کمک خیرین هزینه شده است.

وی نهضت ساخت مسجد در روستاهای صعب العبور را از مهمترین اهداف این موسسه برشمرد و خطاب به روحانیون گفت: با توجه به اینکه بنا به دستور آیت الله نمازی نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان شعبه ای از موسسه خیریه مسجدسازان الزهراء(س) اصفهان در کاشان راه اندازی می شود، خیرین را در این امر خدا پسندانه تشویق و ترغیب کنید.

حجت الاسلام واعظ ، با بیان اینکه هرچند خیریه های فراوانی در کاشان فعالیت می نمایند، ولی فقدان خیریه مسجد سازان در کاشان احساس می شود، گفت: با توجه به اینکه مردم کاشان اهل کارهای خیر، عام المنفعه، خوبی ها و برترین ها هستند، امیدواریم در ساخت مسجد روستاهای محروم این شهرستان نیز پیشگام باشند.

وی در پایان ساخت مسجد در روستایی که حتی یک مسجد ندارد را همانند ثواب مسجد قبا دانست و به الگوبرداری از پیامبراکرم(ص) در ساخت مسجد اشاره کرد و گفت: با توجه به این که خیرین کاشانی در کل کشور نقش آفرینی می کنند، قطعا ساخت مسجد در روستاهای دور افتاده این شهرستان برایشان کار سختی نیست.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha