جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام زین العابدین روحانی نیا - معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی مازندران

معاون فرهنگی و تبلیغی اداره کل تبلیغات اسلامی مازندران به فعالیت تبلیغی ۱۷۸ روحانی مستقر در استان اشاره کرد و با بیان این که این تعداد روحانی پاسخگوی نیازهای تبلیغی همه مناطق روستایی و محروم استان نیست، گفت: افزایش تعداد روحانیان مستقر از جمله برنامه های این سازمان است.

حجت الاسلام زین العابدین روحانی نیا، معاون فرهنگی و تبلیغی اداره کل تبلیغات اسلامی مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، به فعالیت تبلیغی 178 روحانی مستقر در استان اشاره کرد و با بیان این که این تعداد روحانی پاسخگوی نیازهای تبلیغی همه مناطق روستایی و محروم استان نیست، گفت: افزایش تعداد روحانیان مستقر از جمله برنامه های این سازمان است.

وی با بیان این که گستردگی مناطق روستایی مازندران ضرورت حضور مبلغان دینی در این مناطق را بیشتر می کند، افزود: در شرایط فعلی حضور مبلغان دینی در مناطق محروم و روستایی بستری را برای رشد معنوی و دینی مردم فراهم می کند.

استاد حوزه علمیه مازندران، یکی از راه های افزایش تعداد روحانیان مستقر در مناطق روستایی را گسترش تعداد خانه های عالم دانست و با بیان این که در حال حاضر حدود 170 خانه در استان وجود دارد، بیان داشت: حضور روحانیت در مناطق محروم و روستایی به طور حتم اثرات مطلوب فرهنگی و دینی را با خود به همراه دارد.

معاون فرهنگی تبلیغی اداره کل تبلیغات اسلامی مازندران همچنین از نیمه کاره بودن 207 خانه عالم در شهرهای مختلف استان خبر داد و خاطرنشان کرد: با تکمیل نهایی این مجموعه ها شاهد افزایش تعداد روحانیان مستقر در مناطق روستایی و محروم و استان خواهیم بود.

حجت الاسلام روحانی نیا با بیان این که با بیان این که عدم حضور روحانیت در مساجد و مناطق روستایی موجب بی رونقی فعالیت های دینی و فرهنگی می شود، بیان داشت: حضور روحانیت از همه جهات فرهنگی، دینی و توسعه ای برای مناطق مختلف استان به ویژه روستاها دارای اهمیت است.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که امروز دشمنان داخلی و خارجی تلاش می کنند حضور روحانیت در جامعه را کمرنگ کنند، خاطرنشان کرد: دشمن با تبلیغات سوء و منفی به دنبال ایجاد فاصله میان مردم و روحانیت به منظور نفوذ خود در جامعه اسلامی است.

معاون فرهنگی تبلیغی اداره کل تبلیغات اسلامی مازندران با بیان این که در برابر هجم وسیعی از تبلیغات منفی دشمن باید برنامه ریزی و تلاش ها مضاعف شود، بیان داشت: حضور مستمر روحانیت در جامعه سد محکمی در برابر توطئه ها و هجمه های دشمنان علیه دین و ارزش های الهی است.

حجت الاسلام روحانی نیا با اشاره به این که دشمن از حضور مستمر روحانیت در جامعه هراسان است، خاطرنشان کرد: تجربه ثابت کرده هر جا روحانیت ورود پیدا کرده، دشمن از مواضع خود عقب نشینی کرده است.

استاد حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود همچنین به بهره گیری از توان تبلیغی روحانیان مستقر پاره وقت در برخی مناطق فاقد روحانی استان خبر داد و بیان داشت: در این خصوص از توان و ظرفیت 55 نفر از مبلغان مستقر پاره وقت به منظور برنامه های تبلیغی بهره گرفته می شود.

معاون فرهنگی تبلیغی اداره کل تبلیغات اسلامی مازندران، توانمند سازی مبلغان را از جمله برنامه های مهم این سازمان در طول سال عنوان کرد و گفت: در این خصوص تاکنون کارگاه های آموزشی متعددی با موضوعات متنوع و روز برگزار شده است.

حجت الاسلام روحانی نیا از همراهی حدود سی نفر از مبلغان دینی در اجرای طرح سالم سازی دریا در مازندران خبر داد و خاطرنشان کرد: اقامه نماز، اجرای برنامه های دینی و فرهنگی، پاسخگویی به سؤوالات دینی و شبهات از جمله مهم ترین برنامه های این مبلغان اعزامی است.

وی با بیان این که روحانیت، مبلغان و مروجان احکام و ارزش های دینی در جامعه هستند، بیان داشت: نهاد و سازمان های فرهنگی باید بیشتر از توان و ظرفیت علمی و تبلیغی روحانیت در سیاست گذاری ها و اجرای برنامه های فرهنگی کشور بهره گیرند.   

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha