جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام سید مهدی ابطحی -  حوزه خواهران اصفهان

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین ابطحی گفت: حجاب یک فریضه دینی و قرآنی است و این گونه نیست که چون ایرانی هستیم باید حجاب را رعایت کنیم. خداوند در قرآن، زنان را به حجاب امر فرموده است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین ابطحی در مراسم تکریم و معارفه مدیر مدرسه علمیه خواهران فاطمه معصومه(س) رهنان گفت: حجاب یک فریضه دینی و قرآنی است و این گونه نیست که چون ایرانی هستیم، باید حجاب را رعایت کنیم. خداوند در قرآن، زنان را به حجاب امر فرموده است و اگر کسی منکر آن شود، کافر است.

وی افزود: در زمان طاغوت در 17 دی که روز بی حجابی بود فَرُّخ‌رو پارسا وزیر آموزش و پرورش وقت در مورد حجاب گفت «حجاب یک حکم ظالمانه ای بود که بر زنان ما تحمیل کردند» و همچنین محمدرضا شاه نیز طی سخنرانی گفت: در این روز حکم ظالمانه ای که برای زن هان بود توسط پدرم برداشته شد.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان اصفهان تصریح کرد: حجاب یک دستور قرآنی است، مضافا بر اینکه حجاب یک حکم قرآنی است و وقتی سیره اهل بیت را مشاهده مي كنيم، هیچ کدام از زنان اهل بیت بدحجاب و بی حجاب نبوده اند و در بدترین شرایط حجابشان را حفظ می کردند و همه کسانی که امر به حجاب کرده اند دستور به اطاعت از امر خدا داده اند.

وی با اشاره به واقعه عاشورا ادامه داد: در روز عاشورا 72 نفر از اصحاب ابا عبدالله(ع) به شهادت رسیدند، برای اهل بیت(ع) و حضرت زینب(س) مصیبت بزرگی بود و می بینیم که سکینه دختر اباعبدالله(ع) وقتی کنار بدن مطهر پاره پاره پدر قرار می گیرد حرفی از مصیبت هایی که بر سرشان آمده، نمی زند و فقط از حجاب عمه با پدر صحبت می کند و این برای ما درس است که چقدر باید به حجاب توجه کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین ابطحی با اشاره به ورود اسیران کربلا به شام گفت: سهل بن سعد ساعدی از صحابه پبامبر(ع) می گوید من قصد رفتن به بیت المقدّس را داشتم. چون نزدیک شام رسیدم، دیدم مردم، شهر را آذین بسته و به جشن و سرور پرداخته‌اند. سؤال کردم: آیا برای شامیان عیدی هست که من اطلاع ندارم؟ پاسخ شنیدم: ای پیرمرد! از بیابان آمدی؟ گفتم: من سهل بن ساعدی هستم و رسول خدا را دیده‌ام. گفتند: عجب است که آسمان، خون نمی‌بارد و زمین، اهلش را فرو نمی‌برد! گفتم: مگر چه شده؟ گفتند: این، سر حسین است که از عراق هدیه آورده‌اند! جلوتر رفتم، پرچم‌هایی دیدم که در بین آنها سری بر نیزه است. او شبیه ترین افراد به پیامبر اسلام بود و پشت سر آن، بانوانی بر شترانی بی پوشش سوار بودند. نزدیک تر رفتم. از نخستین زن پرسیدم: کیستی؟ گفت: من سکینه، دختر حسینم. گفتم: من سهل ساعدی از اصحاب جدّت محمد هستم، اگر حاجتی داری برآورم! فرمود: به حامل سر بگو جلوتر رود تا مردم به تماشای آن بپردازند و چشمانشان به حرم پیامبر نیفتد! سهل می‌گوید: من نزد آن نیزه دار رفتم و مبلغی به او دادم و گفتم: سر را جلوتر از زنان ببر. و او پذیرفت.

مدیر حوزه علمیه خواهران اصفهان در پایان گفت: اگر ما پیرو اهل بیت(ع) هستیم، باید حجابمان را حفظ کنیم، خدا ناظر است و می بیند. لذا هم خودتان سعی کنید حجاب را رعایت کنید، هم فرزندان را به حفظ و رعايت حجاب تشويق كنيد.

انتهای پیام

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha