جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
جشن شب ولادت امام رضا

حوزه/ مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی بر ضرورت تبیین معارف آموزه های امام رضا(ع) توسط مبلغین و الگوگیری تمام اقشار مردم به خصوص جوانان از سیره زندگی ایشان تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدشهاب ‌الدین حسینی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان آذربایجان شرقی، امروز در جمع بانوان مبلغه استان با تشریح ویژگی های اخلاقی امام رضا(ع) ابراز داشت: پرهیزگاری و تقوای امام رضا(ع) طوری بود که نه تنها مردم، بلکه دشمنان نیز به آن اعتراف می کردند. همه فکر و اندیشه ایشان، حفظ دین خدا و اجرای وظائف الهی بود و نجات خود و مردم را در تقوا، پرهیزکاری و عبادت می دانستند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: حضرت ثامن الحجج(عج) اُسوه کامل عبودیت بودند و ایشان را عاشق عبادت می دانستند، آن حضرت بسیاری از روزها را روزه داشتند و بسیاری از شبها بیدار بودند، به طوری که امام(ع) در هر شبانه روز هزار رکعت نماز می خواندند.

وی در ادامه سخاوت امام رضا (ع) را از دیگر ویژگی های ایشان دانست و عنوان کرد: یکی از اصول مشترک در زندگانی امامان صبر و مقاومت است، این بزرگواران الگوی بزرگ صبر و قهرمان مقاومت بودند. امام رضا(ع) اهل حلم و شکیبایی بودند، افرادی نسبت به ایشان بی احترامی می کردند اما حضرت در برابر آنها خاموشی را انتخاب می کردند.

وی در ادامه گفت: یکی از اهداف شوم مأمون از مسأله ولایت عهدی امام رضا (ع) این بود که آن حضرت را با نزدیک کردن به دستگاه پر زرق و برق و برخوردار از لذائذ و نعمت های مادی خود، به دنیاپرستی و جاه طلبی متهم کند، اما مناعت طبع و عزت نفس پیشوای هشتم (ع) نقشه مأمون را نقش بر آب ساخت.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی در پایان بر ضرورت تبیین معارف آموزه های امام رضا(ع) توسط مبلغین و الگوگیری تمام اقشار مردم به خصوص جوانان از سیره زندگی امام رضا (ع) تاکید کرد.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha