پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
تصاویر/ مراسم آغاز سال تحصیلی جدید حوزه علمیه تهران

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین بهجت پور با اشاره به وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم، گفت: حوزه علمیه باید در برابر افرادی که درصدد ناامید کردن مردم از نظام هستند بی تفاوت نبوده و ضمن دفاع از حقوق مردم آن ها به صبر و داشتن امید به آینده تشویق کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، حجت الاسلام والمسلمین بهجت پور، امروز در مراسم سال تحصیلی جدید حوزه علمیه استان تهران که در مصلای حرم مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار شد، با بیان این که رشد فطری مردم بر عهده حوزه علمیه قرار دارد، گفت: طلاب تهرانی باید قدر حوزه علمیه تهران را بدانند زیرا استان تهران شاهراه ورود افکار و اندیشه‌های متعدد به کشور است و این فرصتی ویژه برای طلاب و روحانیون تهرانی است.

وی با بیان این که حوزه تهران می تواند الگوی خوبی برای دیگر حوزه های علمیه کشور باشد، تصریح کرد: اگر مدارس علمیه تهران نتوانند متناسب با نیاز جامعه رشد و ارتقاء یابند حمایت مردمی از حوزه و جایگاه حوزه در بین مردم دچار خدشه خواهد شد و این ضایعه ی بزرگ را نمی توان به آسانی جبران کرد.

مدیر حوزه های علمیه خواهران کشور با تاکید بر این که رشد کمی و کیفی حوزه های علمیه باید بر پایه سنت باشد، گفت: همه طلاب برادر و خواهر برای این که در جامعه اثرگزار باشند باید خوب درس بخوانند و تقوای عملی داشته باشند، و بدون آن که تسلطی بر مطالب داشته باشند از ورود به عرصه اجتماعی و فعالیت های فرهنگی خودداری کنند، زیرا در این امور نباید عجله کرد.

حجت الاسلام والمسلمین بهجت پور در پایان با اشاره به وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم، بیان داشت: حوزه علمیه باید در برابر افرادی که درصدد ناامید کردن مردم از نظام هستند بی تفاوت نبوده و ضمن دفاع از حقوق مردم آن ها به صبر و داشتن امید به آینده تشویق کنند. 313/42

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha