جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
کارگاه آموزشی آگاهی لزوم تقلید از مراجع عظام درشهر پونا

حوزه/ کارگاه آموزشی با هدف آگاهی‌بخشی در مورد لزوم تقلید از مراجع، با حمایت خانه فرهنگ ايران در بمبئي هند و با تدريس حجت‌الاسلام سید علیرضا طباطبائی، استاد دانشگاه و حوزه در انجمن ایرانیان شهر پونا برگزار شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، کارگاه آموزشی با هدف آگاهی‌بخشی در مورد لزوم تقلید از مراجع، با حمایت خانه فرهنگ ايران در بمبئي هند و با تدريس حجت‌الاسلام سید علیرضا طباطبائی، استاد دانشگاه و حوزه در انجمن ایرانیان شهر پونا برگزار شد.

در ابتدای این کارگاه آموزشی سید علیرضا طباطبائی بيان كرد: امروزه کمتر کسی است که به رسانه‌های دسته‌جمعی دسترسی نداشته باشد و همگان پیام‌های خود را از طریق شبکه‌های اجتماعي به مخاطبان پرشماري ارسال می‌کنند. در چنین جامعه‌ای برخی از گروه‌ها دارای افکار و اعتقادات اومانیستی، سکولار، لیبرال و... هستند و همواره سعی بر این دارند که باورها و چارچوب فکری که بر اساس آن به‌ وجود آمده‌اند را رشد دهند و بر اساس ‌اهدافشان برای اثبات خود ادله و شواهد متقن ارايه دهند.

وي در ادامه با اشاره به نقش مخرب این گروه‌ها گفت: چنین گروه‌هایي در ابتدا ایمان راسخ جوانان، نوجوانان و مردم را نشانه گرفته‌اند و پس از تخریب شخصیت جوانان و دیگر آحاد جامعه درصدد جذب آنها برای اهداف شوم خود می‌شوند. حال ما باید در برابر چنین دسیسه‌هایي که از طرف آنها ساطع می‌شود بسیار هوشیار باشیمغ بر اين اساس ارتقاي آگاهی سطح بینش دینی امری ضروری به شمار می‌رود.

طباطبايي همچنين گفت: همه انسان‌ها در زندگی خود موظفند که برخی بایدها و نبایدها را انجام دهند و عقل بهترین راهنما برای آنهاست؛ اما در برخی از موارد دینی افراد دچار شک و تردید می‌شوند و به همین خاطر بايد از فردی واجدالشرایط که خبره امور دینی است، تقلید کند.

اين استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: خوشبختانه امروزه و در مذهب شیعه اثنی عشری، مجتهدین بسیار دانا هستند که همه ما با تقلید از این بزرگواران مي‌توانيم اعمال دینی خود را به نحو احسن انجام دهیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha