پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
مرد هندویی که مسجد را نجات داده و خودش از آن نگهداری می کند

حوزه/ مسجدی در یکی از روستاهای اطراف شهر مظفرنگار، که در سال ۲۰۱۳ احتمال تخریب آن توسط شورشیان غیرمسلمان می رفت، توسط یک مرد هندو و تعدادی از ساکنان روستا نجات یافته و هم اکنون این مرد هندو از این مسجد ۱۲۰ ساله نگهدرای می کند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از timesofindia، یک مرد هندو در شهر مظفرنگار در ایالت اوتارپرادش هندوستان، از مسجدی که در شورش های سال 2013 نجات داده نگهداری می کند.

در شورش های سال 2013 در شهر مظفرنگار زمانی که گروهی از شورشیان غیرمسلمان تصمیم به تخریب یک مسجد 120 ساله کردند، رامویر کاشیاپ از مسجد دفاع کرده و با دیگر روستاییان برای حمایت از این مسجد اجتماعی روبروی مسجد تشکیل دادند. 5 سال بعد این مرد 59 ساله هندی هنوز هم از تنها مسجد این روستا در مظفرنگار محافظت و نگهداری می کند.

او پیش از طلوع خورشید اقدام به تمیزکاری مسجد کرده، عصرها در آنجا شمع روشن کرده و حتی پیش از هر ماه رمضان سرتاسر این ساختمان را شستشو می دهد.

وی در این باره خبرنگاران گفته است: این وظیفه دینی من است. مکتب من به من آموخته که به اماکن مقدس دیگر ادیان احترام بگذارم.

به گفته رامویر، پیش از استقلال، تعداد زیادی از مسلمانان در این روستا زندگی می کرده اند، اما هم اکنون تمام آن ها از روستا کوچ کرده اند و تنها بازدیدکنندگان و مسافران در میانه راه در این مسجد نماز به جا می آورند.

گفته می شود روستایی که این مسجد در آن واقع شده، واقع در 40 کیلومتری شهر هیچ ساکنان مسلمانی ندارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha