چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ |۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 17, 2024
حجت الاسلام مدنی

حوزه/ حجت‌الاسلام‌والمسلمین مدنی با اشاره به حضور طلاب ۳۳ کشور جهان در سال جاری خاطرنشان ساخت: حضور ارزشمند طلاب از ۸۰ کشور جهان تاکنون سبب شده تا دوره‌های تربیت مترجم به سه زبان ترکی، عربی و انگلیسی در این مرکز راه‌اندازی شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محمود مدنی مدیر جامعة‌الزهرا علیهاالسلام ظهر امروز در مراسم آئین آغاز سال تحصیلی 98-97 جامعه الزهرا علیهاالسلام بیان داشت: یکی از فعالیت این مرکز علمی، پژوهشی تربیت اساتید توانمند و موردنیاز با برگزاری دوره‌ها تربیت مربی است.

وی ادامه داد: امروزه مراجعه به روحانیان برادر و خواهر و مشاوره گرفتن از ایشان یکی از مهم‌ترین نیازها و خواسته مردم جامعه به شمار می‌رود و ازآنجایی‌که امر مشاوره یک مسئله پرمخاطره است جامعة‌الزهرا علیهاالسلام برای دانش‌پژوهان خود دوره‌های تخصصی مشاوره دینی در تمامی عرصه‌ها را با استفاده از ظرفیت‌های حوزوی و دانشگاهی برگزار کرده که هم‌اکنون نیز این دوره‌ها در حال اجرا هستند که تاکنون در کشور بی‌نظیر بوده است.

برگزاری دوره های کوتاه مدت برای متقاضیان داخلی و بین المللی

مدیر جامعة‌الزهرا علیهاالسلام گفت: ما امروز با مخاطبانی مواجه هستیم که به دلایل مختلفی همچون مشکلات زندگی و دوری مکان زندگی، امکان حضور در دوره‌های طولانی‌مدت حوزوی را ندارند.

وی در ادامه افزود: جامعة‌الزهرا علیهاالسلام این امکان را برای تمام مراکز علمی پژوهشی داخلی و بین‌المللی فراهم کرده که دانش‌پژوهان بتوانند در دوره‌های کوتاه‌مدت در رشته‌های مختلفی همچون قرآن و حدیث، فلسفه و کلام، علوم تربیتی و دیگر رشته‌های این‌چنینی شرکت داشته باشند و میهمانان بین‌المللی خود را از فرودگاه تحویل گرفته و بعد از دوره به فرودگاه تحویل خواهیم داد.

برگزاری دوره تربیت مترجم

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مدنی با اشاره به حضور طلاب 33 کشور جهان در سال جاری خاطرنشان ساخت: حضور ارزشمند طلاب از 80 کشور جهان تاکنون سبب شده تا دوره‌های تربیت مترجم به سه زبان ترکی، عربی و انگلیسی در این مرکز راه‌اندازی شود.

 وی در ادامه با اشاره به فعالیت‌های ارزنده طلاب جامعة‌الزهرا علیهاالسلام در عرصه بین ملل اظهار داشت: تاکنون طلاب این مرکز در عرصه بین ملل خوش درخشیده‌اند و به حول و قوه الهی در آینده نیز این‌گونه خواهد بود، ما روال تحصیلی حوزه‌های علمیه را به‌طور کامل ادامه داده‌ایم و امیدواریم بتوانیم زمینه‌ساز تحولی جهانی باشیم. 

فعالیت دانشکده هدی و مجموعه آموزشی هدی در جامعة الزهرا علیهاالسلام

مدیر جامعة‌الزهرا علیهاالسلام گفت: دانشکده هدی با 12 رشته تحصیلی و دانشجویان ایرانی و خارجی و همچنین مجموعه آموزشی هدی در مقاطع تحصیلی پیش‌دبستانی، دبستان، دبیرستان و مهدکودک که این مهد به‌عنوان بزرگ‌ترین مهدکودک در خاورمیانه است، از فعالیت‌های ارزنده این مرکز آموزشی پژوهشی به شمار می‌روند.

وی در ادامه افزود: ما در یک مسابقه علمی جهانی قرارگرفته‌ایم و باید در عرصه علم و پژوهش کمر همت ببندیم و خود را با مراکز علمی جهانی همسان کنیم زیرا که از حیث استعداد چیزی از دیگران کم نداریم.

استاد جامعه الزهرا در پایان به دانش‌پژوهان توصیه کرد: اگر همه مسیرها را بگذارنیم ولی تهذیب نفس نداشته باشیم موفق نمی‌شویم جامعةالزهرا علیهاالسلام زمانی موفق می‌شود که طلاب این مجموعه زنانی مؤمن، همسرانی فداکار و مادران پرتوان باشند و در تمامی زمینه‌ها الگو جامعه قرار بگیرند.
 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha