جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
امام جمعه شیراز/یادواره شهدا

حوزه/ امام جمعه شیراز گفت: توقع ما از کسانی که به برکت خون شهدا به مسئولیت رسیده اند، رسیدگی به مشکلات مردم است، مسوولان بسیاری از کارها را می توانند انجام دهند و اگر کوتاهی مدیون خون شهدا هستند.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از شیراز، حجت الاسلام والمسلمین لطف الله دژکام، شامگاه جمعه در مراسم بزرگداشت ۷۲ شهید منطقه قره باغ در جمع مردم خاتونک شیراز، با اشاره به آیه دوم سوره صف اظهار داشت: خداوند در این سوره خطاب به مومنان گله کرده است.

وی افزود: خداوند در آیه دوم سوره صف می فرماید شما که ایمان آورده اید چرا سخنی می گویید که به آن عمل نمی کنید این مسأله مهمی است که اساس انسانیت حساب می شود.

امام جمعه شیراز  مهمترین مسائل اخلاقی و مروت را ایستادن پای سخن و وفای به عهد دانست و تصریح کرد: در روز قیامت از وفای به عهد انسان سوال خواهد شد، اگر کسی بنا باشد وفای به عهد خود نکند مسلم است که از مردانگی بهره ای ندارد.

وی با تاکید بر اینکه انسان باید وفای به عهد داشته باشد، عنوان کرد: هنگامی که نمایندگان مجلس به مجلس می روند به مردم قول می دهند که به آنان خدمت کنند، اگر فردی قولی دهد و به آن عمل نکند گناه بسیار بزرگی است.

حجت الاسلام والمسلمین دژکام ادامه داد: حضرت علی (ع) می فرماید دست انسان با مروت در دست خداوند است، خداوند نیز ضامن انسان های بامروت در آخرت است.

وی ابراز کرد: اکنون در روزگاری قرار گرفته ایم که برخی از روشن فکر ها می گویند اگر ممکن است پارچه های مشکی و قرمز را بردارید که خشونت ایجاد می کند آیا شما که به دنبال آمریکا رفته اید چیزی درست شده است.

نماینده ولی فقیه در استان فارس تاکید کرد: روشن فکرهای ما دارای مشکلاتی هستند. اگر جوانان آیه های قرآن را نخوانند و به دنبال سیره شهدا نروند چه کار کنند، هنگامی که تربیت به نحو الگو گیری از اهل بیت (ع) شد، قطعا جوانان جلوی دشمنان خواهند ایستاد.

امام جمعه شیراز خاطرنشان کرد: جوانانی در جنگ داشته آیم که رستم درون داستان قوی تر بوده اند باید به نقل از عظمت و خاطره های شهدا بپردازیم چرا که اگر بیان نکنیم دشمن به خلاف آن عمل خواهد کرد.

وی با بیان اینکه استان فارس ۱۵ هزار شهید قهرمان دارد، عنوان کرد: این ۱۵ هزار قهرمان آبروی دشمن را بردند، خداوند نیز می فرماید من اینگونه قهرمانان را دوست دارم، این ایستادگی شهیدان را باید به یاد بیاوریم.

حجت الاسلام والمسلمین دژکام عنوان کرد: خداوند محبت را به مومنین و ذلت را به مستکبرین داده است، دشمنان می گویند که کاری می کنیم نتوانید نفت بفروشید ما نیز می گوییم اگر می توانید این کار را بکنید، ما ایستادگی را آموخته ایم، در برابر کافرین عزت داریم، اسرائیل و آمریکا باید بدانند که ملت ایران اهل مقابله و جهاد است.

امام جمعه شیراز با اشاره به جنگ روانی دشمن و لزوم ایستادگی مردم، بیان کرد: توقع ما از کسانی که به برکت خون شهدا به مسئولیت رسیده اند، رسیدگی به مشکلات مردم است، مسوولان بسیاری از کارها را می توانند انجام دهند و اگر کوتاهی مدیون خون شهدا هستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha