چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
تصاویر ارسالی از پیاده روی اربعین

​حوزه/ امسال زائران، روحانیون، طلاب و دیگر اقشار حاضر در راهپیمایی اربعین حسینی هوشیارتر از قبل عمل خواهند کرد و اجازه هرگونه سوء استفاده به دشمنان وحدت جهان اسلام را نخواهند داد، زیرا امام حسین (ع) و اهل بیتش نه تنها به اسلام است بلکه متعلق به کل بشریت می باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، حجت الاسلام سیدتوفیق رضایی صبح امروز در جمع طلاب مدرسه علمیه امام صادق(ع) قروه با اشاره به نزدیک بودن اربعین حسینی، اظهار داشت: امسال مراسم عظیم اربعین حسینی نسبت به سالهای گذشته از حساسیت ویژه ای برخوردار است.

معاون تهذیب مدرسه علمیه امام صادق(ع) شهرستان قروه با تاکید بر اینکه که تمام نگاه های دنیا به راهپیمایی میلیونی اربعین حسینی امسال معطوف خواهد بود، گفت: اجتماع چند ده میلیونی اربعین حسینی بزرگترین تجمع اسلامی و البته انسانی است که توجه بسیاری از رسانه های دنیا را به خود جلب می کند.

این استاد حوزوی در ادامه با اشاره به اینکه در مراسم اربعین حسینی شاهد حضور برخی از غیرمسلمانان در کربلا نیز هستیم، گفت: حضور مردم از دیگر ادیان در مراسم عظیم اربعین حسینی فرصتی بسیار ویژه برای تبلیغ واقعی دینی اسلام و مکتب شعیه است. لذا این امر می تواند فرصتی باشد که اسلام واقعی و راستین را به غیرمسلمانان معرفی کنیم و اعلام کنیم که داعش و دیگر گروهک های تروریستی و جنایتکار نه تنها مسلمان نیستند، بلکه بویی از انسانیت هم نبرده اند.

حجت الاسلام رضایی اظهار داشت: با وجود اینکه هر ساله تهمیدات خوبی برای برگزاری هرچه باشکوه تر مراسم اربعین حسینی انجام می شود، بازهم شاهد فعالیت برخی از جریانات ملحد و ضددینی هستیم که با استفاده از این فرصت می خواهند افکار و باورهای مردم و عاشقان اهل بیت علیهم السلام را استحاله فکری نمایند، لذا حضور روحانیون و طلاب مجرب و با بصیرت در کاروان های اربعین حسینی امری اجتناب ناپذیر است.

معاون تهذیب مدرسه علمیه امام صادق(ع) شهرستان قروه افزود: تجربات مراسم های اربعین سالهای گذشته به عینه نشان داده که گروه ها و جریان های فریب خورده ای در لب مرز منتظر سوء استفاده از احساسات و عواطف زوار حسینی به سود و نفع خود هستند، لذا زائران کربلا باید دقت کنند که در دام این جریان های التقاطی نیفتند.

این استاد حوزوی ادامه داد: ان شاء الله امسال زائران، روحانیون، طلاب و دیگر اقشار حاضر در راهپیمایی اربعین حسینی هوشیارتر از قبل عمل خواهند کرد و اجازه هرگونه سوء استفاده به دشمنان وحدت جهان اسلام را نخواهند داد، زیرا امام حسین(ع) و اهل بیتش نه تنها به اسلام است بلکه متعلق به کل بشریت می باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha