جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کنفرانس اسلام و غرب

حوزه/ صبح امروز کنفرانس بین المللی اسلام و غرب با حضور ۱۳ رئیس جمهور و نخست وزیر سابق از قاره های آسیا و اروپا و بزرگان و علمای دینی و فکری برخی کشورهای جهان در قاهره آغاز به کار کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه صبح امروز کنفرانس بین المللی اسلام و غرب با حضور 13 رئیس جمهور و نخست وزیر سابق از قاره های آسیا و اروپا و بزرگان و علمای دینی و فکری برخی کشورهای جهان در قاهره آغاز به کار کرد.

این کنفرانس توسط الازهر و مجلس حکمای مسلمان برگزار شد و در نشست افتتاحیه آن احمد الطیب شیخ الازهر، رجب میدانی رئیس جمهور سابق آلبانی، ایو لیترم نخست وزیر سابق بلژیک، فیلیپ وویانویچ رئیس جمهور سابق کشور مونته نگرو سخنرانی کردند.

دومین نشست این همایش نیز به ریاست دکتر مصطفی الفقی مدیر دفتر الازهر در اسکندریه با عنوان پیشرفت روابط اسلام و غرب برگزار شد که در این نشست نیز شخصیت هایی همچون اسقف جاستین ولبی رئیس اسقف های کانتربری، دکتر محمد شامة استاد پژوهش های اسلامی دانشکده زبان و ترجمه الازهر، کازو کاهاشی نائب رئیس انجمن ژاپنی تحقیقات(QC) سخنرانی کردند.

سومین نشست این همایش نیز به ریاست عمرو موسی دبیرکل سابق شورای همکاری کشورهای عربی با موضوع بررسی تنش میان مسلمانان و کشورهای اروپایی با راه حل شهروندی برگزار شد و در این نشست نیز شخصیت هایی همچون بویار نیشانی رئیس جمهور سابق آلبانی، زلاتکو لاگومزیجا نخست وزیر سابق بوسنی و هرزگوین و دکتر محیی الدین عفیفی رئیس مرکز تحقیقات اسلامی الازهر سخنرانی کردند.

این کنفرانس بین المللی در طول سه روز فعالیت خود به بررسی مسائل معاصر مربوط به روابط میان اسلام و اروپا خواهد پرداخت تا به دیدگاهی مشترک در زمینه چگونگی برخورد با مسائل مربوط به این مسئله دست یابند و راه کار حمایت از حضور مسلمانان در جوامع غربی کشف شود تا مسلمانان نیز مانند شهروندانی رسمی و تاثیرگذار در غرب فعالیت و زندگی کنند و در عین حال بتوانند هویت دینی خود را نیز حفظ کنند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha