چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ |۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 17, 2024
اربعین

حجت الاسلام رجایی گفت: شیعه با عمل به یک فرمول از امام حسین علیه السلام به دنبال تسخیر عالم است، اما نه تسخیری از جنس آنچه استعمارگران سال های سال به دنبال آن بوده اند، بلکه این تسخیر از جنس تسخیر قلب ها است.

حجت الاسلام محسن رجایی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اصفهان، در تبیین حرکت عظیمی که در راهپیمایی اربعین حسینی در حال شکل گیری است، با اشاره به دو نقطه قوت شیعه ،که توسط فوکویاما مطرح شد اظهار کرد: براساس آنچه سال ها پیش در همایش چاره جویی برای کنترل یا نابودی شیعه مطرح شد، نگاه ها متوجه دو بال پرواز مکتب شیعه شده و در جمع بندی نقاط قوت شیعه از این دوبال به "بال سرخ عاشورا" و "بال سبز انتظار" یاد شده است.

وی افزود: دو بالی که ققنوس وجود شیعه را از زیر خاکستر ظلم تاریخی که بر او رفته است، بیرون کشید و او را بر قله آقایی دنیا و آخرت خواهد نشاند، بال سرخ حسینی و بال سبز مهدویت است،  از آنجایی که شیعه سخنش منطبق بر فطرت، منطبق با عقل و منطبق بر فضائل اخلاقی است، می تواند به سرعت در عالم فراگیر شود.

کارشناس مذهبی خاطر نشان کرد: شیعه با عمل به یک فرمول از امام حسین علیه السلام به دنبال تسخیر عالم است، اما نه تسخیری از جنس آنچه استعمارگران سال های سال به دنبال آن بوده اند، بلکه این تسخیر از جنس تسخیر قلب ها است.

حجت الاسلام رجایی، فرمول شیعه یعنی زیر بار ذلت نرفتن و حامی مظلوم بودن را در حال قدرت یافتن بیان کرد و ادامه داد: شیعه با این فرمول در حال قدرت گیری روز افزون در عالم است، قدرتی که حاصل روح ایثار است.

وی اضافه کرد: قدرتی که از منبع پرفیض بزرگ ترین ایثارگر تاریخ یعنی اباعبدالله علیه السلام همه ساله به پیکره عالم پمپاژ می شود و خونی که امام حسین (ع) در عالم جاری می نماید و نَفَسی که در جان ها می دمد، طلسم ابلیس را که بر دنیاپرستی و تسلط ظالمانه بر دیگران است، باطل می کند.

استاد حوزه، حرکت راهپیمایی اربعین را برای مستضعفان عالم نوید بخش دانست و افزود: اسلام برای عالمیان و بالاخص مستضعفان آن، مژده می دهد که می توان زیر پرچم حسین(ع) و بر محور سیدالشهدا(ع) اجتماع نمود و اگر چنین شود، فرزند ایشان حضرت مهدی (عج) خواهد آمد و عالمی نو بر پایه عزت و قدرت یافتن مستضعفان پاک طینت بنا خواهد کرد.

حجت الاسلام رجایی تاکید کرد: اربعین و زیارت اربعین نشان می دهد که آمادگی ستون های رزمی سیاه پوش برای معرفی حسین(ع) به عالم در حال شکل یافتن است و معرفی امام حسین (ع) به عالم به گونه ای رقم می خورد که وقتی مهدی موعود(عج) در کنار خانه خدا ظهور فرماید، خود را با نام سیدالشهدا (ع) به عالم معرفی ی کنند.

وی افزود: باید با تمسک به حبل الله المتین حسین(ع) و با شعار خونخواهی از حسین(ع)، بر خلاف جریان رسانه ای و شبکه عنکبوتی صهیونیستی، زیبایی های حسینی بودن را به عالم نشان دهیم، تا عالمیان مشتاق دولت کریمه فرزند حسین (ع) شده و آنچه خواب آشفته برای جدایی ما از حسین(ع) و مهدی(عج) دیده اند بی تعبیر بماند.

انتهای پیام/

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha