پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
طباطبایی

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان با بیان اینکه تغذیه صحیح، مانع ابتلای انسان به بسیاری از بیماری ها می شود، گفت: با بهره گیری از فناوری های جدید می توان خدمات درمانی را به شکل بهتری به مردم ارائه و از اتلاف بیت المال جلوگیری کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، به نقل از دفتر امام جمعه، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد در دیدار مدیرکل بیمه سلامت استان و رؤسای شبکه های بهداشت و درمان شهرستان های استان اصفهان با بیان این مطلب اظهار داشت: طب اسلامی دستورهای فراوانی برای پیشگیری از بیماری ها دارد که از جمله آن ها می توان به دست شستن قبل از غذا، سیر نشدن زیاد، آب نخوردن میان غذا و ... اشاره کرد.

وی با تأکید بر ضرورت پیشگیری از بیماری ها و افزایش سطح سلامتی جامعه افزود: مردم باید بدانند که چه غذاهایی برای آنان مضر است و سبک زندگی و نوع غذاخوردن خود را به شکل سالم تغییر دهند؛ سازمان بیمه سلامت نیز می تواند با ترویج نوع تغذیه سالم، قدم مؤثری در ارتقاء سطح سلامت جامعه بردارد.

مدیرکل بیمه سلامت استان اصفهان نیز در این دیدار اظهار داشت: در ابتدای راه اندازی بیمه سلامت قرار بود کسانی که بیمه نیستند، با مشارکت خود افراد، بیمه شوند اما این امر محقق نشد.

حسین بانک با بیان اینکه هنوز افرادی در حاشیه های شهر وجود دارند که بیمه نیستند، گفت: توانمندسازی بیمه شدگان و ایجاد فرهنگ بیمه عمومی و جذب مشارکت مردمی، اجرای طرح سطح بندی و ارجاع بیمار، رعایت حقوق شهروندی، مشارکت با شرکای کاری و حمایت مالی از بیماران بی بضاعت از جمله موضوعاتی است که توسط سازمان بیمه سلامت در استان اصفهان پیگیری می شود.

وی با اشاره به طرح هوشمندسازی اسناد و حذف دفترچه درمانی عنوان کرد: در آبان ماه امسال همه بیمارستان های دولتی به سیستم یکپارچه متصل می شوند و بیمار نیازی به ارائه دفترچه بیمه ندارد و هزینه های مربوط به بیمه، زودتر به بیمارستان ها پرداخت می شود.

مدیرکل بیمه سلامت استان اصفهان با بیان اینکه سالیانه 400 میلیارد تومان در سازمان های بیمه ای برای چاپ دفترچه هزینه می شود، تصریح کرد: حذف دفترچه بیمه و الکترونیکی شدن پرونده بیماران به صورت پایلوت در اصفهان اجرا شده و در صورت موفقیت، در کل کشور اجرا می شود، همچنین با حذف دفترچه بیمه از اتلاف منابع کشور و قطع درختان جلوگیری می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha