جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
بی بی سی

حوزه/ هراس افکنی در دل مردم به بهانه تشدید و یا به عبارتی بازگشت تحریم ها، اینک اصلی ترین راهبرد رسانه های معاند از جمله بی بی سی فارسی، علیه مردم و انقلاب اسلامی ایران است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، در روزها و هفته های اخیر، رسانه های بیگانه و معاند، این خط خبری را در پوشش برنامه های خود دنبال کرده اند که بر اثر تشدید تحریم های آمریکا، جامعه ایرانی به علت دست و پنجه نرم کردن با مشکلات عدیده‌، در آستانه فروپاشی و افزایش نارضایتی‌های اجتماعی قرار دارد و در این بین ، رسانه سلطنتی بریتانیا یعنی "بی بی سی" به نوعی لیدر حرفه ای این جریان است.

چند روز پیش این رسانه انگلیسی در گزارشی در خصوص تأثیر تحریم‌های آمریکا بر وضع دارو در ایران، به نقل از گزارشگر خود مدعی شد:" این اولین بار نیست که ایران تحریم می‌شود ولی بسیاری معتقدند این بار شرایط حتی برای دارو هم که تحریم نیست، سخت‌تر خواهد شد".

گزارشگر البته در انتها نیز به شکلی جانبدارانه و با هدف تقلیل دشمنی ایران و نظام سلطه به دعوای سیاسی مابین ایران و آمریکا، اعلام داشت: "در میان کشمکش‌ها و دعوا‌های سیاسی ایران و امریکا برخی مراکز بین‌المللی دفاع از حقوق بشر نگران آثار تحریم‌ها بر زندگی مردم ایران هستند".

در گزارش دیگری ، این رسانه بی آنکه اشاره کند فروش نفت ایران با وجود تحریم های ناجوانمردانه دونالد ترامپ، کاهش چندان محسوسی نداشته ، مدعی شد: "اُفت شدید درآمد‌های نفتی، توانایی حکومت در تأمین همان میزان موجود از بودجه‌های جاری و عمرانی را نیز کاهش می‌دهد و نتیجتاً، مشکلات اقتصادی بخش‌های مختلف را تشدید می‌کند. چنین شرایطی، به معنی ایجاد بستر‌هایی جدید برای اعتراضات اجتماعی خواهد بود".

البته خباثت های رسانه ای بی بی سی فارسی بر همگان روشن شده؛ اما آن چه قابل توجه است این که رسانه های معاند دیگر نیز همسو با این رسانه به دنبال بحرانی نشان دادن شرایط ایران و القای انزوای روزافزون کشورمان در مناسبات بین المللی هستند.

به دیگر سخن، رسانه هایی چون "بی‌بی‌سی فارسی"، "ایران اینترنشنال"، "رادیو فردا" و "من‌وتو" در حال حاضر از جمله کلیدی ترین توپخانه‌های جنگ رسانه‌ای نظام سلطه علیه انقلاب اسلامی و مردم ایران هستنند که از چند ماه قبل محور برنامه های خود را مبنی بر ایجاد هراس در دل مردم از بابت بازگشت تحریم های آمریکا قرار داده و به طور خاص از روز سیزدهم آبان ماه به این سو بر شدت و حجم جنگ روانی خویش افزوده اند.

با وجود همه تلاش های شبانه روزی و هدفدار بازوانِ رسانه ای دشمن، به تعبیر رهبر معظم انقلاب در دیدار چندی پیش دانش‌آموزان و دانشجویان با ایشان ، اقتدار و هیمنه آمریکا در دنیا به عنوان سردمدار جبهه استکباری رو به افول و زوال است و آمریکای امروز به مراتب ضعیف‌تر از آمریکای چهار دهه قبل است.

مقام معظم رهبری در همین دیدار با اشاره به اذعان بسیاری از سیاسیون و جامعه‌شناسان معتبر دنیا مبنی بر فرسوده شدن و از بین رفتن قدرت نرم آمریکا تصریح کردند: "قدرت نرم آمریکا به معنای اقناع و قبولاندن نظر خود به کشور‌های دیگر، اکنون در ضعیف‌ترین موقعیت ممکن قرار دارد، به‌خصوص از زمان روی کار آمدن رئیس‌جمهور فعلی آمریکا نه تنها ملت‌ها بلکه دولت‌های اروپا، چین، روسیه، هند، آفریقا و آمریکای لاتین نیز با تصمیم‌های امریکا صراحتاً مخالفت می‌کنند ... اکنون نه‌تن‌ها اقتدار معنوی و قدرت نرم آمریکا رو به افول است، بلکه اقدامات رئیس‌جمهور عجیب و غریب فعلی آمریکا ،لیبرال دموکراسی را نیز که پایه تمدن غرب است، بی‌آبرو کرده است."

سید محمد مهدی موسوی

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha