جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
صادقی

حوزه/ مدیر کل اوقاف و امورخیریه استان اصفهان گفت: ۶۰ درصد موقوفات زراعی است و چون حاصلی به دست نمی آید، درآمدی هم ندارد، اما علی رغم مشکلات سالانه حداقل ۱۵درصد رشد مالی داشته ایم .

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خمینی شهر، حجت الاسلام رضا صادقی شامگاه یکشنبه در نشست تخصصی که به مناسبت دهه وقف با حضور روحانیون برگزار شد، اظهار کرد: در دهه وقف قرار داریم که شایسته ترویج بیشتر این سنت حسنه است چرا که قریب به۷۴ آیه شریفه قرآن کریم درمورد انفاق نازل شده است  که بهترین نوع آن  انفاق ماندگار است.

وی با اشاره به اینکه پرونده عمل ما هنگام مرگ‌ بسته می شود وسه دسته هستند که  پرونده آنها باز است، افزود: دسته ای تربیت کنندگان اولاد صالح هستند؛  تربیت یافتگانی که خدمات شایانی به جامعه خود داشته اند و درهر دین وآیینی چنین فرزندانی وجود دارد ودسته دیگر کسانی که وقف های ماندگار انجام می دهند و جامعه سالیان سال از خدمات آنها بهره مند می شوند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه اصفهان خبر داد: وقف یک احسان ماندگار است در زمانهای گذشته مردم به اهل علم مراجعه می کردند و موقوفات خود را تقدیم می کردند اما امروزه یکی از دلایل کمرنگ شدن موقوفات استفاده صحیح نکردن از موقوفه ها و پاسداری نکردن از آنهاست .

وی هشدار داد: بدانید اگر چیزی در راه خدا وقف شود و حکومت ظالمی بیاید و آنها را ازبین ببرد باز به اصل خود برخواهد گشت و چیزی که برای خدا وقف شد از بین نمیرود مخصوصا  وقفی که برای احیای سنت پیامبر است جاودان خواهد ماند .

حجت الاسلام صادقی خاطرنشان کرد: در طول سال، از طرف اداره اوقاف استان اصفهان قریب به ۳ میلیارد به حوزه های علمیه کمک می شود ما  در نظام جمهوری اسلامی حوزه علمیه و مساجد بسیاری ساختیم، اما باید نگاه همه جانبه داشتو چه بسا بازارهایی هم درکنار آنها ساخت.

وی ادامه داد:  دهه وقف فرصت مناسبی برای جذب وقف هایی که نیاز جامعه است ما در استان اصفهان ۱۵هزارو ۲۰۰ موقوفه داریم و ۵هزار و316مسجد در استان و   ۹۷۰حسینیه موجود است . 

 حجت الاسلام صادقی مطرح کرد: ۶۰ درصد موقوفات زراعی است و چون حاصلی به دست نمی آید، در آمدی هم ندارد، اما علی رغم مشکلات سالانه حداقل ۱۵درصد رشد مالی داشته ایم .

وی در پایان گفت : وقف در زمینه ها ی اقتصادی ،اجتماعی و فرهنگی نیر کاربرد دارد وباید با استفاده از مشاورین ،وقفهای مورد نیاز مردم را به واقفان توضیح دهیم .

برپایه این گزارش، در پایان این نشست از واقفان و خیرین تجلیل شد .

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha