جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
بخشی پور

حوزه/مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با بیان اینکه درآمد موقوفات امسال ۱۷ درصد و در بقاع متبرکه ۱۴ درصد نسبت به برنامه جلوتر هستیم، گفت:از ابتدای امسال ۵۳ وقف جدید داشتیم که بر مبنای نیاز جامعه بوده است و همچنین ۳۵۲ مبلّغ در کلیه مراسمات ملی و مذهبی و آئینی داشته ایم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از بیرجند، حجت‌الاسلام پرویز بخشی پور مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی، امروز در همایش یاوران وقف و تجلیل و نکوداشت واقفین استان خراسان جنوبی اظهار داشت : همه افرادی که با قلم، زبان، مال و... در راه وقف قدمی برداشته اند به وقف و موقوفه رونق داده اند.

وی بیان داشت: با مصوبه شورای فرهنگ عمومی یک روز در تقویم به نام روز وقف نام‌گذاری شده است اما باتوجه به اهمیت این موضوع یک دهه به عنوان وقف اختصاص پیدا کرده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در این همایش از کل استان میهمانانی حضور دارند، اعلام کرد: در خراسان‌جنوبی 9 هزار و 555 موقوفه و حدود 50 هزار رقبه داریم و ما یک رقبه داریم که 73 قطعه زمین دارد که در گذشته وقف شده است.

وی با بیان اینکه تعداد زیادی از موقوفات تحویل متولیان است که خیلی بهتر از اوقاف مدیریت می کنند، عنوان کرد: ما سومین استان پهناور کشور هستیم که 112 نفر چارت نیرویی داریم، اما با 72 نفر نیرو در خراسان جنوبی موقوفات را اداره می کنیم و این درحالی است که برخی ادارات با دو نیرو کار می کنند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی تصریح کرد: در اوقاف خراسان جنوبی نیروها موظفند که 3 روز در هفته بعدازظهرها حضور داشته باشند.

حجت الاسلام بخشی پور خاطرنشان کرد: درآمد موقوفات امسال 17 درصد و در بقاع متبرکه 14 درصد نسبت به برنامه جلوتر هستیم و با اینکه استانی کویری هستیم اما موقوفات‌ رشد داشته است.

وی اظهار داشت:از ابتدای امسال 53 وقف جدید داشتیم که بر مبنای نیاز جامعه بوده است و همچنین 352 مبلغ در کلیه مراسمات ملی و مذهبی و آئینی داشته ایم.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با اشاره به گرامی داشت یاد آیت الله محمد حسن هردهنگی عنوان کرد: این شخصیت بزرگ نسبت به وقف خدمات زیادی انجام داده است و حداقل ذیل 50 وقفنامه را تأیید کرده است و در مقاطعی 18 سال متصدی امورات وقف بوده اند که ما به این بزرگان افتخار می کنیم.

انتهای پیام/م

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha