جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
رانندگی خطرناک نژادپرست آمریکایی خانواده مسلمان در جورجیا را تهدید کرد

حوزه/ یک خانواده مسلمان در شهرستان دیکلب در جورجیا، ضمن انتشار ویدئویی از مسیر جاده، از یک راننده خودروی سفیدرنگ به خاطر رانندگی خطرناک به خاطر مسلمان بودنشان شکایت کردند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از 11alive، یک خانواده مسلمان در شهرستان دیکلب واقع در ایالت جورجیای آمریکا، فیلم مزاحمت یک راننده را به پلیس فرستاده و گفته اند که این راننده با رانندگی خطرناک در مسیر جاده ای، آن ها را تهدید کرده است. راننده اتومبیل فورد رانجر به اتومبیل این خانواده مسلمان چسبیده و با زور آن ها را مجبور به حرکت در لاین دیگری کرده است.

خانواده مسلمان از مردم خواسته اند دو مرد صاحب یک ماشین وانت سفید رنگ را شناسایی کنند که ضمن رانندگی خطرناک و اهانت به بانوی محجبه که در صندلی جلو نشسته بوده، رفتار تهدیدآمیزی از خودش بروز داده است.

شوهر بانوی محجبه یک شکایت نامه در اداره پلیس تنظیم کرده است. وی به پلیس گفت که راننده و مسافر آن با لحن صورت و اشاره های اهانت آمیز، مسلمان بودن آن ها را تحقیر کرده اند. این خانواده همچنین با گوشی تلفن همراه ویدئوی پس از حادثه را ضبط کرده و آن را با پلیس منطقه و شورای روابط اسلامی آمریکایی، شعبه جورجیا به اشتراک گذاشتند. وکلای شورای کایر قرار است برای شناسایی هویت مظنونین همکاری داشته باشند.

ادوارد احمد میشل مدیر اجرایی شورای کایر در جورجیا گفت: مسلمانان هنگام رانندگی زندگی شان به اشکال مختلف در خطر می افتد. ما انتظار داریم نیروهای پلیس به سرعت هویت عاملان این حادثه را شناسایی کرده و آنان را به سزای اعمال شان برسانند.

وی از اعضای جامعه خواست در شناسایی این اشخاص با پلیس همکاری داشته باشند.

مرتضی خواجه یکی از وکلای شورای کایر در این باره اظهار داشت: توضیح واضح چنین اقدام آزاردهنده، خطرناک و تحریک نشده ای، خصومت علیه یک خانواده به خاطر هویت آشکار مسلمان آنان بوده است.

وی افزود: بسیاری از مسلمانان آمریکایی، رنگین پوست ها و دیگر اقلیت ها هر روزه در معرض چنین حوادثی هستند که ویدئوهای آن ها نیز پخش می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha