جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
سید رضا اکرمی

حوزه/ رئیس سابق شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری گفت: رهبر انقلاب پیشنهاد دادند هر دستگاهی در کشور یک اتاق فکری تشکیل دهدکه شایسته است ظرف هفت ماه آینده تشکیل شود!

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، حجت الاسلام و المسلمین سید رضا اکرمی، عضو جامعه روحانیت مبارز، در  برنامه «بدون خط خوردگی» رادیو گفت و گو، با بیان اینکه ایران اسلامی ظرفیت های بسیار فراوانی را در خود دارد، اظهار داشت: هم از نظر جغرافیا و هم از نظر اینکه با ۱۴ کشور همسایه خود ارتباط داریم و هم از نظر انرژی خورشیدی و همچنین معادن و منابع از جمله نیروی انسانی تحصیلکرده ظرفیت های بسیار فراوانی داریم و از سوی دیگر در این چهل سال در زمینه نظامی، تهدید و تحریم اقتصادی و امثال اینها تجربیات گران بهایی را به دست آوردیم.

وی افزود: خداوند در قرآن مجید به ما می فرماید «یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا عَلَیْکُمْ أَنْفُسَکُمْ لا یَضُرُّکُمْ مَنْ ضَلَّ إِذَا اهْتَدَیْتُمْ» ای مومنین به خودتان خودکفا باشید و از امکانات معنوی و مادی بهره ببرید و چشمتان به بیگانه نباشد و بروید در بازار و آنچه را که تولید خودتان است، خریداری کنید و فقط آنچه را که به ضرورت است و ندارید دستتان را به سوی دیگران دراز کنید آن هم با عزت و مصلحت.

رئیس سابق شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری، شرط خود کفایی، خودگردانی و خوداتکایی را اتحاد و همیاری برشمرد و گفت: باید همه قوه های کشور از جمله مجریه، قضائیه و مقننه و همه دانشگاه ها و بخش صنعتی و خصوصی کشور با هم متحد شوند و دست به دست هم دهند تا در این صورت جلوی فساد گرفته شود و امنیت برقرار شود و سرمایه گذاری انجام شود و صنعت رشد کند.

وی تاکید کرد: ما تاکنون هرچه را خواسته ایم، توانستیم و هرچه را که نخواستیم نتوانستیم به دست بیاوریم. دلیلی ندارد که ما در حوزه های هسته ای، فضایی جلو برویم و در حوزه هایی مانند وسایل یدکی، تلفن همراه و حتی تولید ساعت واردات داشته باشیم.

حجت الاسلام و المسلمین اکرمی با اشاره به اینکه طی پنج ماه اول سال ۹۸، حدود ۶۰ الی ۷۰ درصد بر میزان واردات افزوده شده است، متذکر شد: این میزان افزایش نشان می دهد که ما رونق تولیدی که رهبر معظم انقلاب، سال را به آن عنوان نام گذاری کردند، جدی نگرفتیم و فقط شعاری عمل می کنیم.

وی افزود: میزان مصرف در کشور بالاست و باید قناعت پیشه کنیم. معنا ندارد که میزان شکر و انرژی و سوخت در کشور دو برابر باشد بلکه باید قناعت داشته باشیم و تولید را افزایش دهیم.

عضو جامعه روحانیت مبارز، بر لزوم جهش و جنبش در بخش خصوصی، اظهار داشت: همه می گویند اقتصاد دولتی سودآور نیست. متاسفانه ۸ درصد اقتصاد ما دولتی است و باید بخش خصوصی و تعاونی فعال تر شود.

حجت الاسلام و المسلمین اکرمی، با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه چهل سال دوم انقلاب قطعا از چهل سال اول بهتر خواهد بود، به وظایف مسئولین برای تحقق این امر پرداخت و عنوان کرد: زمانی که رهبر انقلاب امسال را سال رونق تولید معرفی کردند، پیشنهاد دادند تا هر دستگاهی در کشور یک اتاق فکری تشکیل دهد و اعلام کند هرکسی پیشنهاد یا تجربه ای نسبت به موضوعی دارد، در آنجا مطرح کند و ما به او میدان دهیم و شروع به بررسی نحوه افزایش تولید در کشور کنیم.

وی افزود: پیشنهاد می کنم در هفت ماه آینده این اتاق های فکر را ایجاد کنیم و بررسی کنیم تا چه اقداماتی را انجام دهیم تا کشور در ابعاد گوناگون توانا و خودکفا شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha