یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
علی سالاری

حوزه/ استاد دانشگاه تقریب مذاهب گفت: بعضا در مدارس ابتدایی به ویژه مدارس دخترانه شاهد برخی حرکات هستیم که هیچ سنخیتی با اصول و مبانی دینی و عرفی جامعه اسلامی ندارند، لذا باید با تشکیل کارگروه های تخصصی این معضلات شناسایی و راهکارهای حل آنها اجرایی شود.

حجت الاسلام علی سالاری در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، اظهار داشت: آموزش آموزه های دینی از دوران کودکی و خردسالی به فرزندان به عنوان ملکه ذهن آنان شکل می گیرد

استاد دانشگاه تقریب مذاهب ادامه داد: مدارس برای آموزش تخصصی و بهتر مسائل دینی نیازمند استفاده از مربیان مجرب و کاربلد هستند.

وی اظهار کرد: متاسفانه باید اذعان کرد که برخی از برنامه ها در سیستم آموزش و پرورش به صورت تدریجی در حال جایگزین شدن به جای برنامه های دینی و شرعی است، لذا مسئولان آموزشی کشور باید در شیوه تدریس در مدارس بازنگری فوری داشته باشند.

استاد دانشگاه تقریب مذاهب اضافه کرد: منظور این نیست که دیگر برنامه های درسی فدای برنامه های دینی شود، بلکه برنامه های دینی مانند نماز در مدارس به دست فراموشی سپرده نشود و حساسیت های خود را نسبت به این واجب دینی همواره رعایت کنیم.

وی خاطرنشان ساخت: بعضا در مدارس ابتدایی به ویژه مدارس دخترانه شاهد برخی حرکات هستیم که هیچ سنخیتی با اصول و مبانی دینی و عرفی جامعه اسلامی ندارند، لذا باید با تشکیل کارگروه های تخصصی این معضلات شناسایی و راهکارهای حل آنها اجرایی شود.

حجت الاسلام سالاری بیان داشت: یکی دیگر از معضلات فرهنگی در مدارس، همراه داشتن تلفن همراه توسط برخی از دانش آموزان است؛ این پدیده علاوه بر اینکه نقض صریح قانون آموزشی می باشد، بلکه با برنامه هایی که در گوشی های همراه وجود دارد، خطر انحراف فکری دانش آموزان دور از انتظار نیست.

استاد دانشگاه تقریب مذاهب در پایان گفت: از همه متولیان فرهنگی و آموزشی کشور می خواهیم که نسبت به دانش آموزان توجه و نظارت بیشتری داشته باشند، زیرا این نسل سرمایه های آینده کشور محسوب می شوند. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha