جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
رای دادگاه هند در رابطه با مسجد بابری امروز اعلام می شود

 حوزه/ درحالی که دادگاه هند امروز رای خود را در رابطه با مسجد بابری، محل اختلاف میان مسلمانان و هندوها، امروز اعلام می کند، دولت هند نیروهای زیادی به منطقه آیودیا و دیگر مناطق حساس اعزام کرده است.

 به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از رویترز، رای دادگاه عالی هند در رابطه با مسجد بابری در شهر شمالی آیودیا که سال هاست منشاء اختلاف میان مسلمانان و هندوها بوده امروز شنبه اعلام می شود و در همین راستا نیز هند هزاران نیروی شبه نظامی و پلیس را در این شهرک شمالی مستقر کرده است.

مسجد بابری، مسجدی باستانی بود که در سال 1992 توسط هندوهای تندرو که آن را زادگاه خدای رام می دانستند، تخریب گردید. از آن زمان ناآرامی ها و تنش ها در این راستا در سرتاسر هندوستان منجر به کشته شدن  بیش از  2 هزار هندی شد که اکثریت آن ها را مسلمانان تشکیل می دادند.

دیوان عالی روز جمعه اعلام کرد که حکم نهایی توسط یک هیئت متشکل از پنج قاضی به ریاست رنجان گوگی ، رئیس دادگستری روز شنبه اعلام خواهد شد.

در این حکم ، مالکیت زمینی به مساحت 2.77 هکتار (1.1 هکتار) که از زمان درگیری های سال 1992 به شدت محافظت می شود اعلام خواهد شد.

حزب ناسیونالیست هندو نخست وزیر نارندرا مودی برای حفظ حامیانش در میان گروه های راست گرای هندو اعلام کرده که معبد هندوها را به زودی در محل این مسجد تخریب شده خواهد ساخت.

 یک رهبر ارشد هندو وابسته به حزب نخست وزیر نارندرا مودی ابراز امیدواری کرد که دادگاه به نفع هندوها رای بدهد.

هر تصمیمی که دادگاه بگیرد به احتمال زیاد تاثیر چشمگیری بر مناسبات بین هندوها و مسلمانان خواهد گذاشت که 14 درصد از جمعیت 1.3 میلیاردی هند را تشکیل می دهند. در همین راستا نیز دولت نه تنها در این شهر بلکه در سایر مناطق حساس از نظر امنیتی اعلام آمادگی کرده است.

در این میان سازمان های اسلامی خواستار آرامش و جلوگیری از خشونت های تفرقه آمیز در جامعه شده اند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha