جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مدیر حوزه علمیه فارس

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان فارس با تاکید بر این که بیانیه گام دوم انقلاب یک بیانیه ساده نیست، بلکه منشور تمدنی است، تصریح کرد: مسئولان و جوانان باید ظرفیت های بالقوه کشور را به شکوفایی برسانند؛ توجه به این ظرفیت ها امید را به جامعه جوان القاء می کند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، حجت الاسلام محمد استوار، عصر امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیر مدرسه علمیه لارستان، با اشاره به اینکه می توانیم بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی را به عنوان نقطه عطف در تاریخ انقلاب معرفی کنیم، اظهار داشت: بیانیه گام دوم انقلاب یک بیانیه ساده نیست، بلکه منشور تمدنی است.

وی با تاکید بر اینکه بیانیه گام دوم انقلاب سند چشم انداز حرکت ملت به ویژه جوانان در ۴۰ سال دوم انقلاب است، اضافه کرد: آیت الله شب زنده دار از مقام معظم رهبری نقل می کردند که ایشان به ما فرمودند که من تاکید و توصیه ای ندارم که آثار و پیام من کار و منتشر شود، اما بر روی این بیانیه تاکید می کنم که کار کنید و من برای نوشتن این بیانیه بسیار وقت گذشته ام.

مدیر حوزه علمیه استان فارس ادامه داد: بیانیه گام دوم انقلاب را می توانیم به سه بخش تقسیم کنیم، بخش نخست آن نگاه به مسیر ۴۰ ساله ای بود که در این مدت از ۵۷ تا ۹۷ پیموده ایم، ۴۰ سالی که سر شار از حوادث تلخ و شیرین برای ملت بود، البته هجمه های بسیاری نیز از سوی دشمن صورت گرفت.

وی در ادامه نگاه منصفانه در بخش نخست بیانیه گام دوم انقلاب توسط مقام معظم رهبری را مورد توجه قرار داد و عنوان کرد: همان طور که موفقیت های کشور در طول ۴۰ سال به قلم رهبر معظم انقلاب در آمده، نقاط آسیب نیز مورد اشاره قرار گرفته است.

حجت الاسلام والمسلمین استوار ادامه داد: اگر نگاه منصفانه وجود نداشته باشد، نمی توانیم در فتنه ها به حقیقت برسیم.

وی با اشاره به اینکه ایران اسلامی، امروز کشور رو به جلو و در مسیر پیشرفت و توسعه است، بیان کرد: امروز کشور ما به قطب پزشکی غرب آسیا تبدیل شده است.

مدیر حوزه علمیه استان فارس نگاه به ظرفیت های بالقوه کشور را دومین بخش بیانیه گام دوم انقلاب دانست و خاطرنشان کرد: ایران به لحاظ ذخائر زیرزمینی و نیروی انسانی کشور ثروتمندی است.

وی تصریح کرد: مسئولان و جوانان باید ظرفیت های بالقوه کشور را به شکوفایی برسانند؛ توجه به این ظرفیت ها امید را به جامعه جوان  القاء می کند.

حجت الاسلام استوار در بخش دیگری از سخنان خود مطرح کرد: در دوران نهضت انقلاب اسلامی مردم شیعه و سنی به میدان آمدند تا با ندای حقانیت اسلام، نظامی را که طاغوت بود، سرنگون کرده و حاکمیت اسلام را محقق کنند. مرحله نخست با مجاهدت ها انجام شد، مرحله دوم تاسیس نظام اسلامی بود، انقلاب اسلامی به پیروزی رسید، اما انقلاب بدون نظام به سرنوشت مصر، تونس و لیبی دچار خواهد شد.

وی با ادامه این مطلب که مرحله سوم، مرحله تشکیل دولت اسلامی است، ادامه داد: دولت اسلامی به معنای این است که منظومه های مدیریت جامعه اسلامی هم از متن دین مطابق با توحید و معنویت استخراج شود؛ در دولت اسلامی باید متکفلان و متصدیان مسلمان باشند که الحمدلله است، اما این تنها کافی نیست، منظومه های اداری جامعه دینی شامل منظومه اقتصاد، بانک، نیرو های مسلح و منظومه های آموزشی و فرهنگی باید از متن دین استخراج شود.

مدیر حوزه علمیه استان فارس به مرحله چهارم اشاره کرد و ابراز داشت: جامعه سازی اسلامی چهارمین مرحله است و اگر دولت اسلامی شد جامعه نیز به طبع آن اسلامی خواهد شد، همچنین تمدن اسلامی نیز پنجمین مرحله است.

وی عنوان کرد: انقلاب هنوز به نقطه مطلوب خود نرسیده، اما راه آن نیز عقب گرد نیست، راه آن با اصلاح نقاط آسیب و مشکلات و با محوریت ولایت حرکت کردن است.

حجت الاسلام استوار میمندی توصیه های هفت گانه را سومین مرحله از بیانیه گام دوم انقلاب خواند و یادآور شد: این توصیه ها نیاز به مطالعه و عمل دارد، از این رو نباید بیانیه گام دوم انقلاب را دست کم گرفت، لذا طلاب و روحانیون بیانیه گام دوم انقلاب را در دستور کار خود قرار دهند، به دلیل اینکه نیاز به گفتمان سازی دارد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha