جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
دیدار جمعی از بسیجیان سراسر کشور با رهبر انقلاب

حوزه/ آنچه که من در مورد جوان ها، چه جوان دانشجو - البته بخصوص جوان دانشجو - و چه غیر دانشجویان، بارها بر زبان آوردم، تعارف زبانی نیست؛ اعتقادم این است و معتقدم که جوان ها می توانند گره‌گشائی کنند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، پایگاه اطلاع رسانی khamenei.ir به ارائه فیش هایی با عنوان «جوان مؤمن انقلابی» که گزیده ای از بیانات رهبر معظم انقلاب درباره جوانان است پرداخته که طی شماره های مختلف تقدیم نگاه شما فرهیختگان خواهد شد.

- جوان مؤمن انقلابی

‌آنچه که من یادداشت کردم که به شما عرض کنم - البته این حرف ها مربوط به مجموعه‌های دانشجوئی است، لیکن قابل تعمیم به کل کشور و قشرهای مختلف جوان در کشور است - یکی این است که جوان، دانشجو و عنصر انقلابی نسبتش با آرمان های انقلاب چیست؟

بنده معتقدم که آرمان های انقلاب - که چهارچوب هایش مشخص است، بنده هم بعضی‌ها را تصریح خواهم کرد و اسم خواهم آورد - بدون نیرو و نشاط و جسارت جوانی، قابل تعقیب و قابل دسترسی نیست.

نسبت شما با آرمان ها، اینچنین نسبتی است. عقیده‌ی من این است که اگر چنانچه نیروی جوانی، یعنی قدرت فکری و بدنی، و اگر نشاط و روحیه و حالت تحرک، و همچنین جسارت، یعنی خط شکنی‌ها، که در جوان ها به عنوان خصیصه وجود دارد، نباشد، ما به آرمان ها دست پیدا نخواهیم کرد؛ لذا جوان ها در زمینه‌ی دسترسی به آرمان ها و تحقق آرمان های انقلاب و آرمان های اسلامی، دارای مسئولیت های بزرگی هستند و کارآمدی بسیار بالائی هم دارند.

هر کسی که در پی تحقق آرمان هاست، باید نقش جوانها را جدی بگیرد؛ و بدانید بنده نقش جوانها را جدی می گیرم.

آنچه که من در مورد جوان ها، چه جوان دانشجو - البته بخصوص جوان دانشجو - و چه غیر دانشجویان، بارها بر زبان آوردم، تعارف زبانی نیست؛ اعتقادم این است و معتقدم که جوان ها می توانند گره‌گشائی کنند. البته مهم این است که میدان کار را، میدان تحرک را بشناسند، آن را درست تعریف کنند؛ کاری را هم که میخواهند انجام دهند، درست تعریف کنند.

بیانات در دیدار دانشجویان‌ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۶

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha