جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
هفته پژوهش

حوزه/ رئیس پارک علم و فناوری استان قم گفت: رونق تولید با ایجاد پژوهش تقاضا محور و فناوری منجر به ارزش آفرینی، فراهم می شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه، ، سید حسین اخوان علوی در مراسم اختتامیه بیستمین نمایشگاه استانی دستاوردهای پژوهشی و فناوری با تاکید براینکه ظرفیت های فناوری بسیار خوبی در استان وجود دارد گفت: متاسفانه بخشی از این ظرفیت ها هنوز شناخته شده و ارزیابی شده نیست.
 

فروش 80 میلیاردی شرکت های فناور
رئیس پارک علم و فناوری استان قم با بیان اینکه در این نمایشگاه 30 غرفه تشکیل شد گفت: با وجود اینکه 13 دانشگاه در این نمایشگاه حضور داشتند اما جای خالی جامعه دانشگاهی استان  در استفاده و بهره گیری از  نتایج  نمایشگاه احساس می شود.
دبیر کمیته بیستمین نمایشگاه استانی دستاوردهای پژوهشی و فناوری در ادامه با تشریح اهداف سه گانه نمایشگاه هاگفت: نمایشگاه ها معمولا باید سه هدف عرضه محصول، کمک رسانی به مخاطبان به منظور دست یابی به مسیر شغلی و آشنایی با توانمندی زاد بوم مخاطب، و هدف سوم ایجاد هم افزایی و همفکری میان غرفه داران و ارتباط مستمر و هدفمند با متولیان امر است.
اخوان علوی با تاکید براینکه نمایشگاه چکیده تصویری از توانمندی ها و نیازهای هر جامعه است گفت: بیستمین نمایشگاه استانی دستاوردهای پژوهشی و فناوری با اینکه گسترده نبود اما از تنوع خدمت ومحصول خوبی برخوردار بود.

وی از  صادرات 1.2 میلیون دلاری شرکت های فناور استان خبر داد و گفت: در حال حاضر بیش از 250 واحد فناور در جامعه علم و فناوری استان فعال هستند که مجموع فروش آنها در سال گذشته به بالای 80 میلیارد تومان می رسد.
نقش مهم رسانه ها در توسعه فناوری
دبیر کمیته بیستمین نمایشگاه استانی دستاوردهای پژوهشی و فناوری با بیان اینکه 10 سال پیش تقریبا هیچ دستاورد فناوری در استان قم دیده نمی شد،گفت: با اینکه شاخص جمعیتی استان قم در میان استان های دیگر در رده های آخر قرار دارد اما در حال حاضر از لحاظ رتبه شرکت های دانش بنیان به مکان دهم دست یافته و 74 شرکت دانش بنیان در استان فعال است.
رئیس پارک علم و فناوری استان قم با تاکید براینکه بدون حضور دانشگاه ها در صحنه رویدادهای فناوری حرکت های بزرگ رخ نمی دهد گفت: متولیان و استادان دانشگاهی باید بدنه دانشگاه را با رویدادها و دستاورهای فناورانه آشنا کنند. چرا که تنها از این طریق است که آینده شغلی دانشجویان تضمین خواهد شد
اخوان علوی با مهم خواندن نقش رسانه های جمعی در توسعه پژوهش و فناوری استان گفت: رسانه های استان باید فراتر از مناسبت های تاریخی و با یک نگاه فرا سازمانی به ترویج پژوهش و فناوری اهمیت دهند.
گفتنی است،بیستمین نمایشگاه استانی دستاوردهای پژوهشی و فناوری استان با حضور 13 غرفه دانشگاهی و مراکز پژوهشی، به آموزش عالی، 9 غرفه از دستگاه های اجرایی، 4 غرفه از مراکز فناوری، 3 غرفه تسهیل گر فناوری و یک غرفه حوزوی با شعار پژوهش اثر بخش، فناوری ارزش آفرین و رونق تولید با مسئولیت پارک علم و فناوری استان قم در دانشگاه قم برگزار شد.

313/32

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha