جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
پرس تی وی

حوزه/ شبکه پرس تی وی طی مستندی به بررسی زندگی و دستاوردهای سردار سپهبد شهید قاسم سلیمانی که روز جمعه در حمله تروریستی آمریکا به بغداد به شهادت رسید می پردازد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، مستند «۱۰ دقیقه» به تهیه کنندگی مهدی عرب با مروری بر بیوگرافی سرلشگر سلیمانی از کودکی تا امروز به بررسی حضور وی در جبهه های جنگ و دستاوردهای عظیم و ارزشمند این سردار دلاور در زمینه های جنگی و دفاعی خواهد پرداخت.

در ادامه این برنامه، طی سلسله مراتب نظامی توسط شهید قاسم سلیمانی و رسیدن وی مقام فرماندهی، حضور وی به دلیل تجربیات فراوان در مرز افغانستان و موفقیت در مبارزه با قاچاق مواد مخدر در این منطقه، فرماندهی سپاه قدس از سال ۷۷ و همراهی با حزب ا... لبنان در جنگ ۳۳ روزه مرور می شود.

همچنین در این مستند به ناآرامی های سال ۲۰۱۱ در جهان عرب و ظهور گروه های تروریستی از جمله داعش و النصره در این منطقه و حضور موثر و پررنگ سردار شهید قاسم سلیمانی در کمک به نیروهای عراقی و اعلام پایان داعش در سال ۲۰۱۷ توسط این پاسدار دلاور ایرانی پرداخته خواهخد شد.

دریافت نشان ذوالفقار از رهبر معظم انقلاب در سال ۲۰۱۹ توسط سپهبد قاسم سلیمانی، معرفی وی از سوی نشریه تایم در میان ۱۰۰ چهره تاثیرگذار جهان در سال ۲۰۱۷، شایعات منتشر شده قبل از ترور سردار سلیمانی پیرامون اقدام برای ترور وی و در نهایت حمله وحشیانه و به شهادت رساندن سردار سلیمانی و همرزمانش توسط پهباد آمریکایی از دیگر محورهای مورد بررسی در این مستند به شمار می رود.

مستند «۱۰ دقیقه» ساعت ۰۰:۲۰ بامداد دوشنبه ۱۶ دی ماه از شبکه پرس تی وی پخش می شود. تکرار این برنامه دوشنبه ساعت ۱۲:۲۰ و ۲۰:۲۰، سه شنبه ساعت ۱۰:۲۰ و ۱۷:۲۰ و پنجشنبه ساعت ۰۳:۲۰ و ۰۸:۲۰ روی آنتن خواهد رفت.

۳۱۳/۶۰

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha