جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
تصاویر/مراسم تودیع و معارفه مسئول جدید بسیج اساتید دانشگاههای کردستان

حوزه/ فرمانده سپاه بیت المقدس در مراسم تودیع و معارفه مسئول جدید بسیج اساتید دانشگاههای کردستان گفت: انقلاب اسلامی به ما هویت داد و از یوغ استعمارگران بیرون کشید و اکنون در جهان حرف های بسیاری برای گفتن داریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، مراسم تودیع و معارفه مسئول جدید بسیج اساتید دانشگاههای کردستان صبح امروز برگزار شد.

در این مراسم، حجت الاسلام محرم بیابانی،مسئول نهاد رهبری در دانشگاه کردستان اظهار داشت: دانشگاه ها مراکز علمی هر کشوری می باشند و به عنوان  می توان از این مراکز به عنوان کارخانه های آدم سازی تعبیر کرد.

مسئول نهاد رهبری در دانشگاه کردستان گفت: همه ایده، نظریه و... در مراکزی همانند دانشگاه بروز و ظهور می کنند، لذا با داشتن ایمان و اراده می توان ایده های بزرگی در همین دانشگاه ها برای جامعه بشری تعریف و تبیین نمود.

حجت الاسلام بیابانی ادامه داد: دانشگاه ها در دنیای غرب مشغول بسط و توسعه تفکرات و باورهای لیبرالیسم هستند و نباید نگاه ما به مانند دانشگاه های غربی باشد.

وی تصریح کرد: دانشگاه ما باید نگاه اسلامی و دینی داشته باشد و دانشجویانی بر محور اخلاق اسلامی، عدالت محور و معتقد تربیت کند.

مسئول نهاد رهبری در دانشگاه کردستان تصریح کرد: اگر بتوانیم که دانشگاه هایمان را به معنای واقعی اسلامی کنیم، نتیجه آن تربیت نخبگان متعهد، انقلابی و متخصصی همانند شهید شهریاری، احمدی روشن و... خواهد شد.

حجت الاسلام بیابانی ادامه داد: بسیج اساتید بهترین ظرفیت برای پیاده کردن اسلام در دانشگاهها می باشد و همه مسئولین و روسای دانشگاهها باید به بسیج اساتید کمک کنند تا این امر تحقق پیدا کند.

در ادامه این مراسم، فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان نیز ضمن تبریک دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی، اظهار داشت:  دستاوردهای انقلاب اسلامی خون هزاران شهیدی است که ما به این نظام هدیه داده ایم و باید قدر این انقلاب و نظام را بدانیم.

لزوم حرکت در مسیر رهبری برای شکوفایی نظام و انقلاب

سردار محمدصادق حسینی نیز در این مراسم با اشاره به نقشه راهی که توسط رهبر معظم انقلاب در قالب بیانیه گام دوم انقلاب ترسیم کرده اند، عنوان کرد: ما باید برای شکوفایی نظام و انقلاب در این راه و مسیر که امام خامنه ای ترسیم کرده اند قدم برداریم.

این مقام نظامی بیان کرد: به هیچ وجه نمی توان بین دانشگاهی قبل از انقلاب و بعد از انقلاب مقایسه ای داشته باشیم.

وی تصریح کرد: جایگاه علمی فعلی ایران به هیچ وجه قابل قیاس با دوران قبل از انقلاب نیست و ما اکنون در بالاترین رتبه علمی در جهان یعنی رتبه بیستم قرار داریم.

فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان ادامه داد: در بخش فضایی به پیشرفته ترین سیستم پرتاب موشک و ماهواره مجهز شده ایم که افتخاری بسیار بزرگ برای این انقلاب و نظام می باشد.

وی ادامه داد: در دوران قبل از انقلاب دیکتاتوری بر کشور حاکم بود، ولی اکنون مردم خود می توانند که مسئول تعیین کنند و خود نیز در هر جایگاهی که هستند می توانند مسئول و یا مفید و موثر باشند.

سردار حسینی اظهار کرد: مقام معظم رهبری به علم و فناوری اهمیت ویژه ای می دهند و این نکته در اکثر سخنرانی های ایشان مشهود است و یادآور این قضیه هستند و انتظار از اساتید و معلمان این است که دانشجویانی متخصص و متعهد و...تربیت کنند.

فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان افزود: دانشگاه باید دانشجوی انقلابی تربیت کند و  بین علم، انقلاب و صنعت در دانشگاه آشتی و همسویی باشد تا دانشجویی که فارغ التحصیل می شود انقلابی و متخصص باشد.

سردار حسینی بیان داشت: انقلاب اسلامی به ما هویت داد و از یوغ استعمارگران بیرون کشید و اکنون در جهان حرف های بسیاری برای گفتن داریم  و در صنایع دفاعی هر آنچه لازم است را می توانیم تولید کنیم و حتی صادر هم می کنیم که این امتیاز و افتخار بزرگ برای ایران اسلامی است.

فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان در ادامه به شهادت سردار سلیمانی به دست تروریست های آمریکایی اشاره کرد و افزود: سردار سلیمانی، برجسته ترین فرمانده جهادی توسط آمریکا ترور می شود و «معامله قرن» را برای همین مطرح می کنند که فکر می کنند فرمانده مقاومت دیگر بین ما نیست، این در حالی است که خود آنها در حال استیضاح هستند.

در پایان این مراسم، سرهنگ شعبانی؛ رئیس بازرسی سپاه بیت المقدس حکم معارفه «مهدی حاتمی» مسئول جدید بسیج اساتید دانشگاههای کردستان را قرائت کرد و از خدمات دکتر «علی شکری» مسئول قبلی بسیج اساتید دانشگاههای استان تقدیر شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha