جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
photo_2020-02-12_03-11-30.jpg

حوزه/ یکتا در مراسم گرامیداشت اربعین شهدای مقاومت با تأکید بر این که حاج قاسم امتحان ولایتمداری را خوب پس داد، گفت: مجاهدت، عشق به شهادت و ولایت پذیری سه اصلی است که طلاب متدین و انقلابی باید بدان توجه کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، مراسم گرامیداشت یوم الله ۲۲ بهمن و چهلمین روز شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی و همرزمان ایشان و تشییع شهید گمنام طی مراسمی با سخنرانی سردار حاج حسین یکتا و با حضور خانواده های معظم شهدا و پدران و همسران طلاب و دانش آموزان امروز در مدرسه علمیه حضرت زینب کبری(س) برگزار شد.

در این مراسم سردار حاج حسین یکتا با تبریک سالروز پیروزی انقلاب اسلامی و گرامیداشت اربعین شهدای مقاومت، گفت: سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی یک مجاهد بود و پشت لباسش نوشته بود میروم تا انتقام سیلی حضرت زهرا(س) را بگیرم. الان ما طلبه زیاد داریم، اما طلبه ای که مجاهد باشد کم است.

وی با اشاره به بازتاب جهانی شهادت سپهبد سلیمانی، ابراز داشت: یک نفر طوری شهید می شود که «حول حالنا الی احسن الحال» می شود و این تحول حال؛ نه تنها در یک کشور که در یک دنیا اتفاق می افتد. الان حرف ما مجاهدت در راه خداست که فضل الله المجاهدین علی القاعدین  می باشد. حاج قاسم در درجه اول مجاهد بود و  اول با خودش جنگید تا شاهدا، مشهودا، مستشهدا و شهیدا شد.

این رزمنده دفاع مقدس ادامه داد: کسی که می آید طلبه می شود و از هزینه های امام زمان(عج) مصرف می کند بارش خیلی سنگین است و کسی که عشق به شهادت داشته باشد قطعاً با غسل شهادت از خانه بیرون می رود و کسی که با غسل شهادت بیرون رود نگاه به نامحرم نمی کند، چون دنبال لقاءالله است و شهید به وجه الله نظر می کند.

فرمانده قرارگاه جهادی امام رضا(ع) افزود: کسی که نگاهش به وجه الله باشد نظر کرده می شود و نظر کرده اثرگذار است، حاج قاسم نظر کرده شد و بخاطر اینکه نظر را به خودش جلب کند عشق به شهادت را در خودش زنده نگه داشته بود و در عشق شهادت می سوخت و به او می گفتند تو با معشوقت محشور میشوی و معشوقش لقاءالله بود.

یکتا در ادامه بیان کرد: دنیا دنیای عمل و عکس العمل است، عشق واقعی لقاءالله و بقیة الله(عج) و خدمت به خلق الله است و هرچه به قله ظهور نزدیک می شویم ما را به ولایت امتحان می کنند و در قله هوا کم است و ما را بی هوا می خرند و موضوع، موضوع هوا است یا ایتها النفس المطمئنه! و یک نفر مثل حاج قاسم می آید و به جامعه نفس می دهد و حال خراب همه را خوب می کند.

وی گفت: هر چه به خیمه ارباب نزدیک می شویم ما را به ولایت امتحان می کنند، ولایت از خدا شروع می شود و بعد ولایت فقیه، پدر و همسر می باشد و حاج قاسم امتحان ولایتمداری را خوب پس داد، چون حرف رهبری را گوش داد. گوش دادن یک چیز است و عمل کردن یک چیز دیگر. ایشان اطاعت امر می کرد و مطیع امر ولایت بود و امام خامنه ای به او مقام و منزلت داد چون پرچم ولایت فقیه را در سراسر جهان بالا برد.

فرمانده قرارگاه جهادی امام رضا(ع) تصریح کرد: مجاهدت، عشق به شهادت و ولایت پذیری سه اصلی است که طلاب متدین و انقلابی باید بدان توجه کنند زیرا ما را با ولایت مورد امتحان و ارزیابی قرار می دهند و ما را با مکنونات قلبی امتحان می کنند و هنوز انتقام سخت شروع نشده است که امتحان سخت شروع شود. مشکل ما در حال حاضر مجاهدت است. آیا حوزه های علمیه ما بیت الاحزان دختران و زنان منطقه است؟

وی افزود: در شرایط کنونی حوزه های علمیه باید ابتکار عمل را در دست بگیرند، به نظر می آید حوزه های علمیه باید حرکت و روشش تغییر کند و غمخوار و همراه دختران منطقه و محل گردد.

۳۱۳/۴۲

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha