جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
همتیان

قائم مقام معاون تهذیب حوزه های علمیه کشور گفت: اولین اصل در طلبگی «اخلاص» است و طلاب علوم دینی باید بیش از پیش به این مسئله توجه جدی داشته باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین محمد همتیان، صبح امروز در جمع طلاب و اساتید مدرسه علمیه سردارین قزوین، گفت: در راه تبلیغ دین باید با اخلاص گام بردارید، با سستی و تنبلی راه شیخ صدوق و شیخ مفیدها پیمود نمی شود؛ برای پیمودن این راه همت، جدیت و اخلاص بسیار زیاد لازم است.

قائم مقام معاونت تهذیب حوزه های علمیه کشور افزود: تبلیغ دین اسلام و مذهب شیعه به هیچ وجه کار ساده‌ای نیست و در درجه اول باید بگویم شغلی شریف‌تر از طلبگی سراغ ندارم و از بابت طلبه بودن باید شکرگزار خدای متعال باشیم.

وی ادامه داد: سعی و کوشش و اراده در تصمیم گیری مقدمه ای برای رسیدن به ذی‌المقدمه یعنی تبلیغ صحیح و مفید دین است، مبلغین باید این اصل را در نظر بگیرند.

استاد اخلاق حوزه تصریح کرد: خداوند برای جامعه بشریت یک راهنمای کامل به نام قرآن فرستاده است توجه و عمل به قرآن به عنوان یک راهنما همیشه راه گشای بشر بوده است.

وی با تاکید بر توجه حداکثری طلاب به قرآن بیان کرد: جامعه در پناه قرآن کریم و اهل بیت(ع) حفظ می شود تا زمانی که در پناه قرآن کریم قرار نگیریم نمی توانیم در مسیر تبلیغ گام برداریم.

حجت الاسلام والمسلمین همتیان عنوان کرد: اگر بخواهیم دین همچون دژی جامعه را از نفوذ شیاطین حفظ کند، قطعا باید محبت اهل بیت (ع) و ولایت ایشان را در نظر بگیریم و با تمسک به قرآن و اهل بیت (ع) در پی تحقق عدالت باشیم و آنچه ما را در تحقق عدالت اجتماعی و اجرای صحیح قانون ثابت قدم و استوار نگه می دارد، اعتقاد به ولایت فقیه در کنار  پایبندی به ارزش های اسلامی و باورهای دینی است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha