جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام علیرضا احمدی

حوزه/ استاد حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: با دقت در فرمایشات رهبری این نکته مهم برداشت می‌شود که بازدارندگی ملی در برابر تهدیدهای دشمن باید متناسب و متوازن باشد؛ به این معنا که اگر دشمن اعلان جنگ کند اعلان دفاع همه‌جانبه کنیم و اگر اقدام به حمله کند، اقدام به دفاع و ضربه همه‌جانبه داشته باشیم.

حجت‌الاسلام علیرضا احمدی، استاد حوزه علمیه و دانشگاه خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، به تبیین بیانات اخیر مقام معظم رهبری در درس خارج فقه پرداخت.

وی افزود: چهارم اسفندماه، امام خامنه‌ای در آغاز درس خارج فقه با ابراز تشکر عمیق از ملت بزرگ ایران ضمن اشاره به دشمنی همه‌جانبه استکبار، همگان را به دفاع همه‌جانبه فراخواندند.

حجت‌الاسلام احمدی با اشاره به تداوم دشمنی همه‌جانبه دشمنان، اظهار کرد: حقیقت این است که ایران انقلابی هدف بی‌سابقه‌ترین و پیچیده‌ترین دشمنی از سوی آمریکا، صهیونیسم و عوامل منطقه‌ای و داخلی آنان واقع شده است.

وی اضافه کرد: نمونه بارز این دشمنی‌ها اجرای سناریوهای رنگارنگ توطئه در ماه‌های اخیر است که با انتخابات دوم اسفندماه به اوج خود رسید و هنوز هم ادامه دارد.

حجت‌الاسلام احمدی خاطرنشان کرد: رهبر حکیم انقلاب اسلامی با اشاره به برنامه‌های شیطانی دشمن برای انصراف حداکثری مردم از انتخابات به نکته مهمی اشاره کرده و فرمودند: «... ببینید دشمن به کجاها کار دارد؛ فقط مسأله اقتصاد نیست، فقط مسأله فرهنگ نیست، فقط مسأله باورهای انقلابی و دینی نیست، حتّی به انتخاباتش کار دارد؛ نمی‌خواهند این ظاهره و پدیده شرکت مردم به نام دین، در پای صندوق رأی و در خدمت انتخاب تثبیت بشود».

وی با اشاره به ضرورت دفاع همه‌جانبه در برابر حمله همه‌جانبه دشمن، ادامه داد: موضوع حمله دشمن و ضرورت بیداری ملت مطلبی است که در سراسر رهنمودهای امامین انقلاب اسلامی به چشم می‌خورد.

حجت‌الاسلام احمدی گفت: مقام معظم رهبری درک درست از دفاع، اندیشیدن و برنامه‌ریزی برای دفاع و کسب توانمندی برای دفاع را از نشانه‌های حیات یک ملت قلمداد کرده و مردمی که فاقد این درک و توانایی یا ضعیف در آن باشند را نکوهش کرده‌اند.

وی تصریح کرد: با دقت در فرمایشات رهبری این نکته مهم برداشت می‌شود که بازدارندگی ملی در برابر تهدیدهای دشمن باید متناسب و متوازن باشد؛ به این معنا که اگر دشمن اعلان جنگ کند اعلان دفاع همه‌جانبه کنیم و اگر اقدام به حمله کند، اقدام به دفاع و ضربه همه‌جانبه داشته باشیم.

حجت‌الاسلام احمدی اظهار کرد: با توجه به سخنان چهارم اسفند رهبر حکیم انقلاب اسلامی معلوم می‌شود که استکبار از مرحله اعلان جنگ عبور کرده و اقدام به جنگ در دستور کار اوست. لکن اقدام به جنگ، لزوماً به معنای جنگ نظامی نیست. کما این‌که در حال حاضر چنین جرأتی را ندارد اما یک جنگ ترکیبی همه‌جانبه با محوریت جنگ اقتصادی و روانی را مدتی است آغاز کرده است؛ از این‌ رو باید همه هوشیار باشیم و با تمام توان در برابر این هجمه‌های دشمن مقاومت کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha