پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
رتبه سوم

حوزه/ پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در میان پژوهشگاه های دولتی ایران، رتبه سوم انتشار مجلات علمی را کسب کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، با توجه به بررسی های پایگاه سیویلیکا پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی رتبه سوم انتشار مجلات علمی در بین پژوهشگاه های دولتی ایران را از آن خود کرد.

بررسی روند رشد دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی از جمله مهمترین دغدغه های سیاستگزاران علمی و پژوهشی است. تعریف سنجه های مناسب و تجزیه و تحلیل مبتنی بر داده های شفاف از جمله الزامات انکارناپذیر در بررسی تغییرات و البته رتبه بندی مراکز دانشگاهی و علمی است.

مجموعه سیویلیکا پس از راه اندازی بخش ویژه علم سنجی و شروع به کار مرجع دانشگاه های ایران (Uniref.ir)، به عنوان اولین پایگاه مستقل و خصوصی، اقدام به رتبه بندی دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی نموده است. زیرساخت فنی و حجم عظیم دیتای موجود در پایگاه سیویلیکا این امکان را فراهم آورده است که ضمن تحلیل محتوایی مقالات و استخراج روندهای پژوهشی در طی سال های گذشته، امکان تحلیل کمی و رتبه بندی دانشگاه ها و مراکز علمی بر اساس سنجه های مختلف نیز فراهم گردد. به ویژه آنکه پس از راه اندازی سایت ecosystem.ir شاخص جدید کارآفرینی دانشگاه ها نیز برای اولین بار توسط این مرجع محاسبه و اعلام شده است که پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی رتبه سوم انتشار مجلات علمی در بین پژوهشگاه های دولتی ایران را از آن خود کرده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha