شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
آیت پیمان

حوزه/ شواهد و قرائن نشان می دهند که آمریکای جنایت کار ویروس کرونا را علیه رقبای خود چین و روسیه تولید کرد و مردم دنیارا گرفتار کرد، مردم امریکا هم گرفتار شدند و مثل دیگر دست ساخته های آمریکا ، همچون  بن لادن ،القاعده ، طالبان ، صدام و داعش که از دستشان در رفتند و دامنگیر خودشان شدند، کرونا هم از دستشان در رفته است و دامن اروپا و آمریکا را هم گرفت.

خبرگزاری حوزه/  شواهد و قرائن نشان میدهند که امریکای جنایت کار ویروس کرونا را علیه رقبای خود چین و روسیه تولید کرد و مردم دنیارا گرفتار کرد، مردم امریکا هم گرفتار شدند و مثل دیگر دست ساخته های آمریکا ، همچون  بن لادن ،القاعده ، طالبان ، صدام و داعش که از دستشان در رفتند و دامنگیر خودشان شدند، کرونا هم از دستشان در رفته است و دامن اروپا و آمریکا را هم گرفت. ما باید مقابله و دفاع کنیم و رمز پیروزی ما، در عمل به قرآن و پیروی از ائمه اطهار علیهم السلام است.

از  آخر بهمن ماه که در کشور ایران  ویروس منحوس  خود نمایی کرد، برای محفوظ ماندن و پیشگیری طرحهایی متعدد ایجاد و اجرا کرده ایم  اما موفق به کنترل و مهار ویروس نشده ایم .
 یاد قیامت افتادیم، قیامتی که بسیاری از مردم فراموشش کردند، قرآن کریم عاقبت مارا در قیامت به تصویر کشیده است،

در سوره عبَس می فرماید: 
یَوْمَ یَفِرُّ الْمَرْءُ مِنْ أَخِیهِ  ﺭﻭﺯﻱ ﻛﻪ ﺁﺩﻣﻰ ﻓﺮﺍﺭ ﻣﻰ  ﻛﻨﺪ ، ﺍﺯ ﺑﺮﺍﺩﺭﺵ….  که درعصر حاضر میبینیم
وَأُمِّهِ وَأَبِیهِ 
ﻭ ﺍﺯ ﻣﺎﺩﺭ ﻭ ﭘﺪﺭﺵ….
وَصَاحِبَتِهِ وَبَنِیهِ 
ﻭ ﺍﺯ ﻫﻤﺴﺮ ﻭ ﻓﺮﺯﻧﺪﺍﻧﺶ...... الآن رفتار مردم شبیه روز قیامت است، این روزها مردم از ترس جان خود، از هم فرار می کنند، بهترین دوستان به دیدار هم نمی روند و به یکدیگر دست نمی دهند ، مادر فرزندش را بغل نمی کند، پدر دست فرزند را نمی گیرد، کسی به دیدار ارحام نمی رود، حتی عزیزترین کس ما از دنیا برود جنازه اش را  غریبانه دفن می کنند، مجالس ممنوع، اعمال عبادی تعطیل،  نماز جمعه دیگر مهم نیست، دعای کمیل و زیارت عاشورا و دیگر بر نامه های دینی دست جمعی ممنوع، نماز جماعت که این همه برایش ثواب گفته اند دیگر مهم نیست، رفتارهای اجتماعی، صله ارحام و دید و باز دید تعطیل شد ولی دنیا طلبان و پول پرستان در این حال و روز باز هم دست از حرص و طمع و آز نکشیدند.!!
حریصانه احتکار میکنند و ارزان ترین لوازم نجات را  به بالا ترین قیمت میفروشند ، خلاصه هرکس تنها به فکر خودش است و بس .  
 پس بیاییم پیش از آنکه با خدا و  ناس تسویه حساب کنیم، با خود تسویه حساب  کنیم، حاسبوا انفسکم قبل اَن یحاسبوکم . 
 امروز وقت خوبی برای محاسبه نفس است .
خداوند در سوره قارعة می فرماید: 
یَوْمَ یَکُونُ النَّاسُ کَالْفَرَاشِ الْمَبْثُوثِ 
ﺭﻭﺯﻱ ﻛﻪ ﻣﺮﺩم [ ﺩﺭ ﺳﺮﺍﺳﻴﻤﮕﻲ ] ﭼﻮﻥ ﭘﺮﻭﺍﻧﻪ ﻫﺎﻱ ﭘﺮﺍﻛﻨﺪﻩ ﺍﻧﺪ. امروز نشانه ای از روز قیامت است، باید به خود بیاییم  و پرده های غفلت  را کنار بزنیم و از پیله های دنیا طلبیِ تنیده شده به دور نفسمان بیرون بیاییم.  
خدایا، همه انسانها را درهر کیش و آیین که  هستند ، بیماریهایشان را شفا و وحشت زدگانشان را آرامش عنایت کن  و از خزائن رحمت بیکرانت سایه ی لطف و محبت و عفو  را بر سر همه بگستران، و همه را به راه راست هدایت فرما،و عاقبت همه را ختم بخیر کن.
آمین یارب العالمین .

آیت پیمان

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • حمزه جعفری IR ۲۰:۴۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۹
    0 0
    نمایندگان وقت باتصویب طرح تثبیت حاملهای انرژی بزرگترین خیانت راانجام دادندوباعث الودگی هواوخرابی ریه های مردم شدند