جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
امین بابازاده منتقد سینما

حوزه/ مستندساز حوزوی و منتقد سینما و تلویزیون، فیلم ها و کتاب هایی را برای ایامی که مردم به خاطر پیشگیری از شیوع ویروس نحس کرونا در خانه مانده اند، پیشنهاد کرده است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، در این روزها و شب ها که به جهت شیوع کرونا و الزامات ناشی از پیشگیری در این باره بیشتر مردم عملاً خانه نشین هستند، لاجرم اوقات فراغت بیشتری هم در اختیارشان است که به خصوص این ایام، فرصت خوبی است برای مطالعه کتاب های مورد علاقه و یا تماشای فیلم در جمع خانواده.

در این باره از نویسندگان و اهالی فرهنگ خواسته ایم که چند کتاب و فیلم مورد علاقه خود را به مردم و خانواده ها پیشنهاد کنند که ان شاءالله در سلسله مطالبی از این دست، گزینه های پیشنهادی آنان را با شما مخاطبان عزیز و همیشه همراه در میان خواهیم گذاشت.

امین بابازاده اظهار داشت: کتاب "از افغانستان تا لندنستان" روایتگر خاطرات عمر الناصری است که یک جوان اهل مغرب است که از کودکی در بلژیک بزرگ شده و بعد از یک زندگی پرفراز و نشیب، به شبکه‌های تکفیری داخل اروپا متصل می‌شود، اما در همان زمان بنا به دلایلی دیگر، به عضویت دستگاه اطلاعات خارجی فرانسه نیز درمی‌آید.

وی افزود: این کتاب جذاب و خواندنی در ایران از سوی انتشارات شهید کاظمی منتشر شده است.

این پژوهشگر و کارشناس هنر و رسانه همچنین گفت: "خط مقدم" عنوان کتابی داستان گونه است که روایتگر زندگی و اقدامات بسیار تاثیرگذار شهید طهرانی مقدم است که این کتاب هم از سوی انتشارات شهید کاظمی و به قلم فاطمه غفار حدادی به چاپ رسیده است.

وی افزود: از کتاب های جذاب دیگر می توانم به "نیم دانگ، پیونگ یانگ" سفرنامه رضا امیرخانی به کره شمالی و نیز کتاب " آب هرگز نمی میرد" اشاره کنم که کتاب اخیر روایت دوران حضور جانباز سرافراز سردار میرزامحمد سُلگی در دوران دفاع مقدس در کسوت فرماندهی گردان ۱۵۲ حضرت اباالفضل(ع) در لشکر انصارالحسین (ع) همدان است که به قلم حمید حسام و از سوی انتشارات سوره مهر منتشر شده است.

بابازاده همچنین گفت: از کتاب های خارجی نیز می توانم به رمان "مجمع سری" نوشته رابرت هریس، "طاعون" اثر معروف آلبرکامو و نیز رمان "سیذارتا" نوشته هرمان هرسه اشاره کنم که هر کدام در جای خود جذاب و پرمحتواست.

وی در ادامه بیان داشت: برای کسانی که علاقه به فیلم و سریال دارند، پیشنهادم تماشای فصل نخست سریال "المسیح"  است که سریالی آخرالزمانی به شمار می رود و نیز تماشای فیلم های درخشان مارتین اسکورسیزی همچون "راننده تاکسی"، "سکوت" و "گاو خشمگین"، ضمن آن که در سینمای داخلی نیز فیلم ارزشمند "بادیگارد"، ساخته ابراهیم حاتمی کیا و نیز فیلم سینمایی"شبی که ماه کامل شد" ساخته خانم نرگس آبیار، جزو پیشنهاداتم برای این روزها و شب هاست.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha