چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ |۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 17, 2024
حوزه خواهران

حوزه/ مدیر حوزه‌ خواهران استان همدان گفت: بازاریان همدان مجاهدانی هستند که بدون هیچ چشم‌داشتی اقدام به عمل خداپسندانه بخشش اجاره ها کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان، ام‌کلثوم امیدی، مدیر حوزه‌ علمیه خواهران استان همدان، ظهر امروز با حضور در جمع مالکان و بازاریان دو مرکز خرید مهستان و سعیدیه که هفته پیش اجاره بهای یک ماه خود را به مستأجرانشان بخشیدند، اظهار کرد: بر خود وظیفه دانستیم که قدردان این حرکت بزرگ بازاریان همدان باشیم.

وی ادامه داد: جامعه ما مملو از ایثارگرانی است که با گذشت خود باعث رشد کشور شدند و این گذشت شما نیز زمینه رشد استان همدان را به قطع یقین فراهم خواهد آورد.

امیدی با بیان اینکه شرایط جامعه کنونی نیازمند یک ایثار اجتماعی است، ابراز کرد: به دلیل شیوع بیماری کرونا عده‌ای به صورت قهری دچار مشکلات اقتصادی شدند و در سطح کلان وضعیت اقتصادی مردم مطلوب نیست و چشم کسبه به یک ماه پایانی سال بود و براساس آن کالا خریداری کرده بودند که با این پیشامد متضرر شدند.

وی خاطرنشان کرد: حرکت شما مصداق عینی همدلی بود و باید بگویم مجاهدانی هستید که بدون هیچ چشم‌داشتی اقدام به این عمل خداپسندانه کردید، از این رو اجر عظیم در نزد خداوند خواهید داشت و مهر ایثار و گذشت بر پیشانی شما در روز قیامت زده خواهد شد.

مشاغل خرد و بازاریان دچار خسارت مالی شده اند

حجت‌الاسلام حسنی‌حلم، مشاور برون‌سازمانی مدیر حوزه‌ علمیه  خواهران استان همدان نیز اذعان کرد: محل صبر در شرایط و سختی‌ها است و غیراز آن معنایی برای صبر متصور نیست؛ در حادثه شیوع بیماری کرونا عده زیادی از مشاغل خرد و بازاریان دچار خسارت مالی شدند که صبر این افراد از روی ناچاری است اما ارزشمند است.

وی افزود: نوع دیگری از صبر دارای ارزش چند برابری است که صبر مالکان مبنی بر بخشش اجاره بهای خود از این دسته است، چراکه صبر آنها از روی ناچاری نیست، بلکه از روی مناعت طبع و نیک‌اندیشی است.

حجت‌الاسلام حسنی‌حلم بیان کرد: مالکان و بانی‌های این اقدام، صبر بر نعمت را در پیش گرفتند و از حق قانونی و شرعی خود چشم‌پوشی کردند، لذا این عمل بسیار نیک است.

مسئولین دست بازاریان را بگیرند

گازرانی، رئیس اتحادیه کیف و کفش همدان نیز ابراز کرد: بازار ما به دنبال دیده شدن نیست و سوابق بازار در تمام ایام پیروزی انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس بسیار درخشان است و شاهد هستیم که همواره در صحنه بوده است.

وی اضافه کرد: بازار متشکل از مردان خدایی است که کار بزرگ را رقم می‌زنند و بسیاری از خیرین حتی حاضر به مصاحبه با رسانه‌ها نشدند و این نشان‌دهنده روح بزرگ این افراد است.

گازرانی تصریح کرد: بازاریان همواره در کنار نظام جمهوری اسلامی بوده‌اند اما دولت در جهت دلگرمی آنها قدمی برنمی‌دارد و خواستاریم مسئولین زحمت بکشند در بازار حضور پیدا کنند و مشکلات بازاریان را جویا شوند.

رئیس اتحادیه کیف و کفش همدان با بیان اینکه بازاریان درخصوص مسائل کلان اقتصادی صاحب‌نظر هستند و مسئولان می‌توانند در رفع مشکلات اقتصادی از آنها کمک بگیرند، عنوان کرد: این دلجویی مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران استان همدان منشأ خیری برای کسبه و بازار خواهد بود.


بازاریان امتحان پس‌داده هستند

حسن عافیتی، رئیس بسیج اصناف همدان نیز در ادامه اظهار کرد: خوشبختانه بازار ما امتحان پس داده است؛ در دوران 8 سال دفاع مقدس شاهد حمایت‌های بازار از جبهه‌های حق علیه باطل بودیم.

وی افزود: پایه همه خیریه‌ها از بازار است و این اقدام تازگی ندارد و از بازاریان ما این گونه حرکت بعید نیست؛ خوشحالیم که این حرکت در سطح کشور در حال انجام است و بازار همدان باب خیر را باز کرد.

عافیتی با اشاره به اینکه روحیه جهادی در بین بازاریان حاکم است و در هر شرایطی کنار مردم خواهند بود، گفت: در حادثه سیل و زلزله نیز بازاریان همدان خوش درخشیدند ؛این عمل ماندگار خواهد ماند.

در پایان مدیر حوزه‌ علمیه خواهران استان همدان با اهداء لوح سپاس و یک شاخه گل از اقدام بازاریان و مالکان همدان قدردانی کرد.

گفتنی است هفته پیش عده‌ای از مالکان مغازه‌های مرکز خرید مهستان و سعیدیه همدان اجاره بهای یک ماه خود را بر مستأجرینشان بخشیدند.
انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha