جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 891045
۲۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۶
سفر ممنوع

حوزه/ سفر رفتن یکی از اقدامات پر خطر مردم در این روزها است؛ چرا که این ویروس تقریبا دو هفته در بدن مخفی مانده و شخص مبتلا از این موضوع خبر ندارد. بنابراین افراد بدون رعایت نکات بهداشتی و قرنطینه شدن، با لمس سطوح مختلف در همه اماکن عمومی می توانند منجر به شیوع گستره این ویروس در سطح کشور شوند.

به گزارش خبرگزاری حوزه،  به نقل ازباشگاه خبرنگاران،  هم زمان با نزدیک شدن تعطیلات نوروزی و علاقه مردم به مسافرت و گردش‌های تفریحی، ویروس کرونا در کشور به طور گسترده ایی شیوع پیدا کرده است. این موضوع باعث نگرانی مردم و مسئولان از جا به جایی مردم و پراکندگی هرچه بیشتر این ویروس در سطح کشور شده است.

کارشناسان معتقدند تنها راه کنترل این بیماری با توجه به این که در حال حاضر دارویی برای درمان آن وجود ندارد، پیشگیری از ابتلا به آن است؛ بنابراین قرنطینه خانگی و بیرون نرفتن از خانه تا جایی که ممکن است، می‌تواند در کاهش روند انتقال این بیماری موثر باشد.

سفر رفتن یکی از اقدامات پر خطر مردم در این روزها است؛ چرا که این ویروس تقریبا دو هفته در بدن مخفی مانده و شخص مبتلا از این موضوع خبر ندارد. بنابراین افراد بدون رعایت نکات بهداشتی و قرنطینه شدن، با لمس سطوح مختلف در همه اماکن عمومی می توانند منجر به شیوع گستره این ویروس در سطح کشور شوند.

کنترل ورودی شهرها و جلوگیری از رفت و آمد افراد غیر بومی به داخل شهرها و توصیه‌های مکرر وزارت بهداشت برای فرهنگ سازی در این مورد، از جمله اقدامات مسئولان به این منظور بوده است. اما باز هم مردم این موضوع را جدی نگرفته و در شهرهای بزرگ و به خصوص گیلان و مازندران، وضعیت را بحرانی کرده اند.

بود امکانات تخصصی بین راه در صورت مبتلا شدن افراد به ویروس کرونا، از جمله خطراتی است که در طول سفر افراد را تهدید می‌کند. این در حالی است که مسافران ممکن است مبتلا بوده و در مکان‌های عمومی باعث انتقال این ویروس به افراد دیگر شوند. شهرهای گیلان و مازندران  به دلیل حضور مسافران و کمبود امکانات تخصصی و بیمارستان‌ها برای مراقبت از افراد مبتلا، دچار وضعیت سختی شده اند.

وزارت بهداشت در کنار توصیه‌های مکرر به جلوگیری از سفر کردن در ایام تعطیلات نوروزی، به مردم وعده داده است که پس از پایان شیوع کرونا تعطیلاتی را برای تفریح و مسافرت مردم در نظر گرفته و تسهیلاتی را برای آن‌ها فراهم خواهند کرد. پس اگر برای سلامتی خود و خانواده تان اهمیت قائل هستید، در خانه مانده و اصول بهداشتی را رعایت کنید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha