پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
مظفر سالاری

حوزه/ نویسنده و رُمان نویس مطرح حوزوی گفت: حقیقتاً در ایام تعطیلات نوروزی و شیوع ویروس کرونا که همگی ملزم به حضور در خانه هستیم، بهترین راه استفاده صحیح از این ایام، مطالعه کتب سودمند و مورد علاقه است.

حجت الاسلام و المسلمین مظفر سالاری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با اشاره به مطلب فوق اظهار داشت: بی شک در رأس این کتاب ها، قرآن و نهج البلاغه و کتب ادعیه ای چون مفاتیح الجنان و صحیفه سجادیه قرار دارد.

وی افزود: این ایام فرصت خوبی است که بسیاری از مردم ما که چندان اُنس و قرابتی با کتاب و کتاب خوانی ندارند با فرهنگ مطالعه کتاب آشتی کنند و این مساله به تدریج به بخش جدایی ناپذیر سبک زندگی شان تبدیل شود.

نویسنده رمان "رؤیای نیمه شب" همچنین گفت: البته باید برای هر طیف سنی اعم از کودک و نوجوان، جوان، میانسال و کهنسالان، کتاب های مناسبی معرفی کرد که خوشبختانه در کشورمان آثار خوبی در این باره وجود دارد و هر سال نیز کتب جذاب و خواندنی به بازار می آید که برای طیف های مختلف مفید و ارزشمند است.

وی بیان داشت: در همین روزها و شب هایی که مردم به جهت پیشگیری از شیوع بیشتر ویروس کرونا، عمدتاً در خانه هستند، فرصت خوبی برای کتاب خوانی فراهم است و این که افراد خانواده مرتباً سرشان توی گوشی همراه و فضای مجازی باشد نیز مناسب نیست و چه خوب است که با مطالعه کتاب و یا بازی های بانشاط گروهی، این اوقات را بسر کنیم.

مسئول ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان یزد همچنین افزود: خوشبختانه ما در سنت های گذشته مان، بازی های خوبی داشتیم که در خانواده و حتی در جمع اقوام و خویشان اجرا می شده و چه خوب است که این بازی ها دوباره احیا شده و درکنار مطالعه کتب سودمند به تفریح خوب ایرانی ها بدل شود.

وی گفت: ما در کانون های مساجد به طور جدی به دنبال همین مساله و جا انداختن آن هستیم؛ بازی هایی که هم فکر و اندیشه داشته باشد و هم تحرک و نشاط لازم را به همراه آورد.

وی ابراز داشت: اتفاقاً به نظر بنده با وجود شیوع کرونا، الان نباید مسئولان فرهنگی ما استراحت کنند چرا که حالا وقت فعالیت بیشتر است و از سویی باید کاری کرد که وقتی کتاب فروشی ها و کتابخانه های عمومی نیز به جهت کرونا، تعطیل هستند، با ایده و خلاقیت لازم، طرح هایی اجرا شود که کتاب های مورد علاقه مردم در موضوعات مختلف به سهولت و با کمترین هزینه به دستشان برسد.

نویسنده رمان" دعبل و زلفا" همچنین گفت: به نظر بنده می توان پیک های فرهنگی در سطح شهرها ایجاد کرد که با حمایت دستگاه هایی مثل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، نهاد کتابخانه های عمومی و یا کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، این کتاب ها به دست خانواده ها به ویژه متناسب با کودکان و نوجوانان برسد و در این ایام بچه ها و دیگر اعضای خانواده بیش از پیش با کتاب خوانی مأنوس شوند.

وی افزود: علاوه بر این ها می توان اقدام به برگزاری مسابقات کتابخوانی به شکل مجازی کرد و نسبت به کم و کیف کتاب ها و بحث مطالعه در سطح جامعه، یک نوع بازخوردگیری و نظرسنجی نیز انجام داد.

گفتنی است: حجت الاسلام و المسلمین مظفر سالاری، متولد ۱۳۴۱ در یزد و از نویسندگان مطرح و شناخته شده حوزوی است که تاکنون رمان های جذابی چون "دعبل و زلفا"، "شب صورتی"، "قصه های من و ننه آغا" و "رؤیای نیمه شب" به قلم وی منتشر شده است

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha