پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
جوامع اسلامی کانادا گروه ضربت ضدکرونا تشکیل دادند

حوزه/ مسلمانان کانادایی از جمله پزشکان و پیشوایان مذهبی تشکلی را شامل بیش از ۲۰ سازمان و کارشناسان متعدد با نام «گروه ضربت ضدکرونای مسلمانان کانادایی» تشکیل دادند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» مسلمانان و جوامع اسلامی در کانادا، کارشناسان پزشکی، پیشوایان مذهبی و مدافان حقوقی در این کشور با هم بسیج شده اند تا تشکلی را با نام «گروه ضربت ضدکرونا مسلمانان کانادایی» راه اندازی کنند. هدف از تشکیل این نهاد ارائه اطلاعات و در اختیار قرار دادن منابع کافی برای مقابله با شیوع جهانی ویروس کرونا اعلام شده است. این کمپین ملی کانادایی شامل بیش از ۲۰ سازمان و همکاری کارشناسان متعدد می باشد.

 دکتر هاشم خان یک متخصص تنفس در تورنتو و عضو هیات مدیریه انجمن پزشکی مسلمانان کانادا، که ریاست این گروه ضربت را به عهده گرفته می گوید: در حالی که تک تک اعضای گروه وظیفه خودشان را در قبال بیماری دارند، کار اصلی گروه ظربت ایجاد بستر همکاری میان سازمان های پزشکی، مذهبی و اجتماعی در سرتاسر کشور است.

 خان افزود:  عضا در مورد فعالیت هایشان همدیگر را به روز رسانی می کنند ، ایده ها ، دانش ، تجربیات و منابع را به اشتراک می گذارند ، به شناسایی شکاف ها و نیازهای جامعه کمک می کنند و یک رویکرد یکپارچه را برای پرداختن به چالش های بی‌شمار پیش رو ، ترویج می کنند.

گفتنی است در حالی که جوامع اسلامی به ماه مبارک رمضان نزدیک می شوند، تغییرات لازم در آیین های مذهبی لازم است انجام گیرد.

رفعت محمد امام جماعت، رئیس و بنیانگذار شورای امامان جماعت کانادا در این باره گفت: بسیار مهم است که مسلمانان کانادایی برای مهار این ویروس و کمک به حفظ سلامتی و رفاه جوامع ما ، تمام تلاش خود را انجام دهند.

ربیا خضر مدیر عامل خدمات پشتیبانی و مدیر اجرایی شورای مسلمانان گفت: ما از تصمیمات سختی که توسط نخست وزیر و سایر مقامات گرفته می شود قدردانی می کنیم ما از تلاش و کوشش ها در سیستم بهداشت عمومی و فداکاری های کارکنان مراقبت های بهداشتی مقدم در این زمینه سپاسگز ار هستیم.

وی گفت:  علاوه بر این ، ما از تصمیمات بسیار دشوار اتخاذ شده توسط ائمه جماعت و پیشوایان دینی جامعه که بر خلاف میل شان نمازهای روزانه و نمازهای جماعت را تعطیل کردند تشکل داریم.  

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha