جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
تولید ماسک توسط خانواده طلاب شهرکرد

حوزه/ کارگاه تولید ماسک در مدرسه علمیه ولایت شهرکرد راه‌اندازی شد و با فراخوانی که میان خانواده طلاب صورت گرفت عملاً تولید ماسک در این کارگاه آغاز گردید.

حجت الاسلام مختاری در گفت و گو با خبرگزاری «حوزه»، گفت: از ابتدای شیوع کرونا در کشور، قرارگاه فرهنگی ستاد مبارزه با کرونا با حضور نهادهای حوزه نمایندگی ولی فقیه و ادارات مربوطه در استان تشکیل شد.

وی بیان کرد: تاکنون پنج جلسه تشکیل شده است و هر کدام از این جلسات با حضور یکی از مسئولان استان از جمله نماینده ولی فقیه در استان، استاندار، رئیس دانشگاه علوم پزشکی، رئیس مرکز بهداشت و معاون سیاسی امنیتی استانداری همراه بوده است.

مدیر کل مرکز خدمات حوزه علمیه چهارمحال و بختیاری افزود: کمک رسانی به گروه‌های مختلف استانی برای مقابله با کرونا، تولید ماسک، گندزایی معابر عمومی و رعایت امور شرعی در بحث کفن و دفن اموات از جمله اهداف تشکیل این قرارگاه بوده است.

وی تصریح کرد: در این جلسات مسئولان حوزه نمایندگی ولی فقیه، بسیج طلاب، سازمان تبلیغات اسلامی، دفتر نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌ها، حوزه علمیه خواهران و برادران، دفتر حوزه نماینده ولی‌فقیه در جهاد، جبهه فرهنگی و مرکز خدمات حضور دارند.

حجت الاسلام مختاری گفت: از طریق ارسال پیامک و همچنین سایت مرکز خدمات تلاش شده است، طلاب و روحانیون و خانواده‌های آنان با اصول اولیه مقابله با کرونا آشنا شوند تا هم خودشان این موارد را رعایت کنند و هم اینکه دیگران را به رعایت این موارد و ماندن در خانه تشویق کنند.

وی عنوان کرد: در این قرارگاه درباره فعالیت گروه‌های جهادی طلاب برنامه‌ریزی‌هایی صورت گرفته است و همچنین برای حضور طلاب در مراکز درمانی بهداشتی اعلام آمادگی شده است.

مدیر کل مرکز خدمات حوزه علمیه چهارمحال و بختیاری گفت: بعد از برگزاری جلسه اول قرارگاه، کارگاه تولید ماسک در مدرسه علمیه ولایت شهرکرد راه‌اندازی شد و با فراخوانی که میان خانواده طلاب صورت گرفت عملاً تولید ماسک در این کارگاه آغاز شد.

وی افزود: همچنین آموزش‌هایی به برخی طلاب داده شد که به صورت شخصی در منزل اقدام به تولید ماسک کنند.

حجت الاسلام مختاری با بیان اینکه روزانه ۶۰۰ ماسک توسط این قرارگاه تولید می‌شود، گفت: مواد اولیه این ماسک‌ها از طریق خیرین تهیه می‌شود و بعد از تولید، استریلیزه شده و در اختیار مسئولان بهداشتی قرار می‌گیرد.

وی بیان کرد: در حال برنامه‌ریزی هستیم یک دوره مسابقه کتاب‌خوانی برای طلاب و خانواده‌های آنان به صورت استانی ویژه این ایام از کتاب اندیشه‌های مقام معظم رهبری برگزار کنیم و همچنین چند مسابقه کتاب‌خوانی نیز از طریق ستاد مرکز خدمات برنامه‌ریزی شده است که اطلاع رسانی خواهد شد.

مدیر کل مرکز خدمات حوزه علمیه چهارمحال و بختیاری ادامه داد: در ساختمان اداری مرکز خدمات استان نیز تلاش کرده‌ایم اصول بهداشتی کاملاً رعایت شود و روزانه دو مرتبه با مواد شوینده، ضدعفونی می‌شود.

وی افزود: تلاش شده است تا حدی که امکان دارد امور اداری در این مرکز به‌صورت کاملاً غیرحضوری انجام شود و حضور طلاب در مرکز به حداقل میزان برسد تا از تجمع در مرکز جلوگیری شود.

حجت الاسلام مختاری گفت: تماس تلفنی با معمرین و همچنین مدیران حوزه‌های علمیه استان یکی دیگر از برنامه‌های مرکز خدمات در این ایام است که به صورت مرتب انجام می‌شود.

انتهای پیام/۳۱۳/۳۰

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha