پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
شیخ عکرمه صبری مفتی سابق قدس

حوزه/ شیخ عکرمه صبری خطیب مسجد الاقصی مسئولیت کامل هرگونه آسیب به اسرا در سایه شیوع ویروس کرونا را متوجه رژیم اشغالگر اسرائیلی دانست و گفت: اشغالگران باید تمامی اسرا را آزاد کنند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، شیخ عکرمه صبری خطیب مسجد الاقصی مسئولیت کامل هرگونه آسیب به اسرا در سایه شیوع ویروس کرونا را متوجه رژیم اشغالگر اسرائیلی دانست و گفت: اشغالگران باید تمامی اسرا را آزاد کنند.

شیخ صبری در بیانیه خود در خصوص شیوع ویروس کرونا، از تمامی مؤسسات قانونی و حققی خواست برای حمایت از اسرا و آزادی آنان تلاش کنند.

وی در پیامی به اسرای زندان های رژیم اشغالگر گفت: ای اسرای قهرمان و عزّتمند، ما از بیت المقدس به شما درود می فرستیم و دستتان را می فشاریم و از خداوند متعال می خواهیم که شما را از خطر این ویروس حفظ کند و در سلامت نگه دارد. پس در این راه ثابت قدم باشید تا خداوند ما و شما را از این سختی و گرفتاری نجات دهد.

خطیب مسجد الاقصی پیشتر فتوایی در خصوص اختصاص زکات اموال برای مقابله با ویروس کرونا قبل از رسیدن ماه رمضان صادر کرده و از دولت ها و مؤسسات امدادی خواسته بود به مسئولیت خود در قبال خسارت دیدگان عمل کنند.

وی از تلاش هایی که برای جمع آوری کمک های نقدی و غیر نقدی در قدس و سایر مناطق فلسطین در جهت کاهش رنج های فقرا انجام می گیرد، تشکر کرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha