جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
کد خبر: 895944
۲۷ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۵
مسجد

حوزه/ رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه شهرستان اصفهان گفت: در سال گذشته از محل ۱۷۲ موقوفه به ۱۶۰ مسجد ناحیه یک اصفهان ۲۳ میلیارد ریال کمک مالی پرداخت شده است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»از اصفهان، حجت الاسلام اصغر توسلی، صبح امروز در جمع خبرنگاران  اظهار داشت: در راستای اجرای نیات واقفان نیک اندیش اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه یک شهرستان اصفهان در سال گذشته از محل ۱۷۲ موقوفه به ۱۶۰ مسجد ناحیه یک اصفهان ۲۳ میلیارد ریال کمک مالی پرداخت شده است.

وی ادامه داد: براساس وقف نامه های این موقوفات این کمک های مالی جهت تعمیرات و نگهداری بنای مساجد، هزینه های جاری، حقوق خادمین و همچنین برنامه فرهنگی مساجد دارای موقوفه هزینه شده است.

حجت الاسلام توسلی در ادامه خاطر نشان کرد: در حال حاضر در محدوده اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه یک شهرستان اصفهان ۵۹۱ مسجد وجود دارد که فقط ۱۶۰ مسجد از این تعداد دارای موقوفه هستند.

وی اضافه کرد: در صورتی که خیرین و واقفان نیک اندیش برای مساجدی که فاقد موقوفه هستند وقف هایی را به ثبت برسانند این موضوع باعث تقویت جبهه فرهنگی این اماکن مقدس و همچنین کمک به ایجاد درآمد پایدار برای حفظ و نگهداری از این اماکن می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha