جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی جعفرطیاری

حوزه/ امسال شرایطی استثنایی در جوامع انسانی حاکم شده است و آن هم شیوع بیماری کرونا است. لذا با توجه به این‌که کشور هم‌اکنون در شرایط قرنطینه قرار دارد و چه‌بسا ممکن است برگزاری جلسات دعا و نیایش و نمازهای جمعه و جماعت در این ایام به شکلی مطلوب به سامان نرسد، تجربه‌ای نو پیش روی مؤمنان قرار گرفته است و آن هم تجربه معرفت‌افزایی و عبادت خالصانه به صورت دعا و نیایش انفرادی است.

به گزارش خبرگزاری حوزه حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی جعفرطیاری قائم‌مقام رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب با اشاره به ماه مبارک رمضان به عنوان فرصتی برای تصفیه درون و بازسازی رابطه عابد و معبود، گفت: خداوند متعال از باب رأفت و رحمت خود فرصت‌های مغتنمی را در طول عمر انسان در اختیار وی قرار می‌دهد تا بتواند با خودسازی، به بازسازی رابطه خود با مبدأ آفرینش بپردازد.

وی گفت: از جمله مهم‌ترین این فرصت‌ها، ماه مبارک رمضان است که هرساله به مدت یک ماه در اختیار بندگان قرار می‌گیرد. در این فرصت یک ماهه نیز لیالی قدر قرار داده شده است تا بشر بتواند کاستی‌های خود در طول سال را در این لیالی جبران کند و مسیر کمال خود تا معبود حقیقی را هموار سازد.

قائم‌مقام رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب هم‌چنین گفت: امسال شرایطی استثنایی در جوامع انسانی حاکم شده است و آن هم شیوع بیماری کرونا است. لذا با توجه به این‌که کشور هم‌اکنون در شرایط قرنطینه قرار دارد و چه‌بسا ممکن است برگزاری جلسات دعا و نیایش و نمازهای جمعه و جماعت در این ایام به شکلی مطلوب به سامان نرسد، تجربه‌ای نو پیش روی مؤمنان قرار گرفته است و آن هم تجربه معرفت‌افزایی و عبادت خالصانه به صورت دعا و نیایش انفرادی است.

وی افزود: البته شک نیست که دعا و ابتهال و نیایش به بارگاه الهی قطعاً در شرایط جمع بیشتر به اجابت نزدیک است و جلوه‌های بسیار زیبایی از عبودیت را می‌توان در سراسر ممالک اسلامی شاهد بود اما شرایط کنونی به سمتی پیش رفته است که مباحث و مسائل الهیاتی جدیدی مطرح شده است و تجربه‌ای جدید در پیش روی بشریت و اسلام به عنوان تنها پاسخگوی حقیقی به نیازهای درونی انسان‌ها قرار داده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی جعفرطیاری در ادامه افزود: در این میان باید گوش به فرمان مقام معظم رهبری و مراجع معظم تقلید باشیم و از تک‌روی و اقدامات احساسی و انفرادی خودداری کنیم و در این میدان جدید نیز نشان دهیم که همواره تابع فرامین مقام عظمای ولایت هستیم.

وی در پایان گفت: در عین حال امیدواریم شرایط تا آغاز ماه مبارک رمضان به نحوی فراهم گردد که بتوان باز، هم‌چون سال‌های گذشته شاهد حضور پرشور مؤمنان در مساجد و حرم‌های مطهر اهل‌بیت(ع) باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha