پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
پرچم ایران

حوزه/ بزرگ‌ترین دلیل کارایی این نظام، خود وجود این نظام و ماندن این نظام است. اینکه یک نظام بِایستد، حرفش را صریح بزند، هیچ ملاحظه‌ای نکند، موضع قاطع خودش را با صراحت در دنیا اعلام کند.

به گزارش خبرگزاری حوزه،  پایگاه اطلاع رسانی khamenei.ir به ارائه فیش هایی با عنوان «جوان مؤمن انقلابی» که گزیده ای از بیانات رهبر معظم انقلاب درباره جوانان است پرداخته که طی شماره های مختلف تقدیم نگاه شما فرهیختگان خواهد شد.

- جوان مؤمن انقلابی

بعضی ‌ها زمزمه می کنند «نظام ناکارآمد است»؛ چرا؟ چون فلان وزارتخانه بد عمل کرده؛ نه، اگر نظام ناکارآمد بود، تا حالا ده بار بلعیده شده و از بین رفته بود.

بزرگ‌ترین دلیل کارایی این نظام، خود وجود این نظام و ماندن این نظام است. اینکه یک نظام بِایستد، حرفش را صریح بزند، هیچ ملاحظه‌ای نکند، موضع قاطع خودش را با صراحت در دنیا اعلام کند، با وجود اینکه دشمنی‌ها را هم می دانیم، نه اینکه غافل باشیم از دشمنی‌ها؛ نه، ارکان نظام و مجموعه‌ی مردمی و دولتی نظام می دانند، در عین‌ حال می ‌ایستند؛ این خیلی مسئله‌ی مهمّی است، این خیلی حادثه‌ی عجیبی است!

بزرگ‌ترین نشانه‌ی کارآمدی نظام این است که توانسته خودش را در همین جهت حفظ کند؛ حالا غیر از پیشرفت های فراوانی که بعضی از برادرها اشاره کردند؛ یکی از توصیه‌های من هم همین است.

جوان مؤمنِ حزب‌اللهیِ انقلابی فراموش نکند دستاوردهای نظام را. دستاوردهای نظام یکی دو مورد نیست، هزاران است. حالا مثلاً اشاره کردند، در کشوری که فرض بفرمایید از دکتر آن‌چنانی هندی و فیلیپینی استفاده میشده، امروز برترین متخصّص‌ها، بهترین متخصّص‌ها، برجسته‌ترین متخصّص‌ها [وجود دارد]؛ حالا این یکی از گوشه‌ها است، از این ‌قبیل موفّقیّت‌ها، ده‌ها و صدها وجود دارد که اینها جای توجّه و دقّت دارد.

بیانات در دیدار جمعی از دانشجویان - ۱۳۹۶/۰۳/۱۷

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • m IR ۲۳:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۲
    0 0
    ضعف قوانین و سوء عملکرد نهادهای بازرسی و نظارتی در پرتو ملاحظات و روابط دوستانه و فامیلی و جناحی موجب فساد ریشه دار و گسترده در امور اجتماعی و سیاسی و اقتصادی و قضایی شده.زنجیره های اهریمنی قدرتهای محلی سوء استفاده گر متشکل از نهادهای انقلابی و پلیس و فرمانداریها و دادگاهها سبب بدنام شدن اسلام و سقوط ارزشهای اخلاقی و اعتقادی شده. هزینه های کمرشکن سالانه این کشور بدون ارزیابی واقعی و نتیجه قابل قبول، بکام عده ای فرصت طلب منافق یا توجیه گر میشود. یکی از معاونین فرمانداری شهر ما میگفت از برکت انقلاب و تظاهر به وفاداری به نظام بجای علف بریدن برای گاوها، مشغول ریاست بر مردم هستم. یک بسیجی فعال و بانفوذ میگفت من منافع خود و اطرافیانم را بر نظام ترجیح میدهم و امثال اینها کم نیستند که بدون داشتن صلاحیت و لیاقت در پستهای مهم مشغول ضربه زدن به اعتقادات و حیف و میل اموال عمومی هستند. تصور اینکه رزمندگان سابق میتوانند حامیان لایق و قابل اعتماد برای اسلام و انقلاب باشند اشتباه محض است و دنیا پرستی جای خودرا به خدا پرستی در این قشر داده.